måndag 15 mars 2010

Upptag, upptåg o uppdatering

Imorse blev jag hämtad av Tjalle o Erik, möte på Ekenäs om praktik som jag kan tillgodoräkna till skolan. Sen hem, käka, städa lite greja, ut med fisen o sen iväg till skolan för o ha möte där, kommer dit Mats är hemma o VABar o har glömt ringa mig, så jag satt på hans kontor på hans plats o prata i telefon med honom o han va hemma, rockigt värre. Sen snacka med Andreas o Henrik o sen Anders, väl när jag skulle dra, missa bussen med 4 minuter, passa på att gå på toa, skulle tvätta händerna o världens jävla tvålstråle åkte på byxorna, självklart ljusa sådana med, självklart så det såg ut som ev läckage....fy faan, min vanliga tur! Stod där inne o torka o torka o tänkte går det inte bort knallar jag fan hem! Men det torkade ganska snabbt som tur var, värsta är ju att det har hänt en gång förut o jag lärde mig då att alltid vända ev flygande strålar bort från mig, men nu är det ju ett tag sen o man glömmer ju så fort.

Sen knalla ner till bussen, stod en kille o en antagligen "speciell" tant där, killen hoppa på ljungsbro bussen o tanten börja direkt snacka med mig, prata o prata, o jag försökte va trevlig o svara. Roligast va när hon fråga om jag inte hade nån packning med mig hehhe*

Jaja sen kom bussen, o så småningom kom jag hem. Ut med Fisen o hem o laga mat så nu är jag mätt o glad igen.

Mamma har kommit hem nu från sjukhuset, handen är fortfarande gipsad o hon kommer få gå på rehabilitering under en längre tid innan fingret förväntas bli bra igen. Och för er som fortfarande inte fattat så skulle katten bita kattungen som kom åt operationssåret, mamma skulle rädda ungen o kom i mellan o blev själv biten då, inte nån jävla ouppfostrad mördarkatt, eller en katt som inte lärt sig att man inte leker med händer.

Kul att man ska behöva va övertydlig för folk ska fatta vad man menar o inte få chansen o bygga upp skräckhistorier som kan bättra på synsättet om deras egna liv, med sina underbart snälla djur, barn, släktingar, vänner, bla bla bla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar