fredag 12 mars 2010

Jamas o Winnie...o långsväng


Gick till mamma i morse, det första jag gjorde. Blev rätt pissed när hon ringde vid 7, gör inget om man väcker mig nån gång, men hundra år i rad, jag vill också sova för fan. Ja o fick ju somna om, vilket inte är det lättaste, sen upp vid 8, o gick till mamma då som sagt. Gick direkt in till Winnie, Jamas va inte med henne, va o lata sig i vardagsrummet. Men vi hämta in Jamas o försökte få den lille att tutta på henne, vet inte om hon fick i sig nåt, men just den närheten mellan dom är så viktig. Jamas va inte riktigt glad åt det, hon är så rädd om man kommer åt stygnen, men inte så att hon vägra heller. Fick mata den lille med nappflaska efter det, helskotta vilken fart hon tutta! Sen blev det o göra så hon kissa, inga småpölar där hahah* Att det kan få plats så mycket vätska i en sån liten, helt otroligt! Sen blev det lite mys, jag gulla med Jamas, o hon låg en bit ifrån mig o jag smekte henne på magen runt stygnet, vad hon njöt, låg helt på rygg. En stund senare la hon sig tätt intill mig på rygg så jag skulle klappa vidare, sen kom lille Winnie kravlandes o ville va med, så hon somna brevid Jamas o vi låg där alla tre en stund. Jamas tvätta Winnie massor, eller jättemycket mot vad hon har gjort, vilken lycka! Mamma blev glad till tårar igen hahha*

Telefon ringde så jag gick försiktigt därifrån, när jag kom tillbaka var det som hon sa att hon ville vara själv med Winnie, blicken jag fick, så jag gick ut därifrån. Så kuuul=) Hoppas hon ta över mammarollen helt sen när hon inte har så ont, men det återstår att se.

Väl hemma blev det en ganska snabb frukost, blev ganska sen utgång idag för det var bestämt en långpromenad med Linda, kl 11, kom hennes buss in till stan, så runt halv stack vi hemifrån. Jag vet ju att hon klarar sig o inte är nån panik väl ute, därför kan man vänta. Sen blev det kaffe här hos mig, (tre stora hundar i min lilla etta hihi*), vilket jag inte hade räknat med så jag hade ju inte städat, lite pinsamt,,, hehe* En del av er vet ju hur jag är med att släppa in folk när det inte ser ut som jag vill, men hennes buss gick ju inte än, så jag kunde ju inte gärna totalvägrat. Men vafan, så sällan som jag får besök här så håller man det inte tip top, är ju bara jag o fisen här...dammsuger varje dag, vilket inte märks sen iaf, men resten är det inte så noga med hehhe*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar