fredag 5 mars 2010

Johannas bravader

Karma ger och karma tar, kanske ger tillbaka igen, vilket hände idag. Fick pengar idag, så har pyntat hyran o lite andra räkningar, sen fick jag ju matpengar med så jag släpa med mamma till bråstorp på bussen som packåsna. Har säkert aldrig handlat så mycket på en och samma gång, självklart när man väljer att ta bussen. Men iaf, kylskåpet, frysen, skafferiet, o div anra utrymmen ärlite gladare nu. Men för att komma till skott...väl hemma när jag packat in allt,vart ute med Iza, grejat lite, satt på datorn och satt mig kom jag på att jag har ju köpt nytt puder o örhängen o handskar o bröd..men jag minns inte att jag packade upp något av det. Ringde mamma i panik, "snälla säg att du fick med dig en av mina påsar"..."nä"... "men va fan!" Ringer mormor, "får jag låna din cykel" Så drar till henne o trampar som en idiot o hoppas på den är kvar där i skåpet på willys. Var så säker och inställd på att den inte skulle vara kvar så det hade knappt känts som en förlust. Men kommer in där o knallar raska steg fram till skåpet...öppnar o påsjäveln ligger där inne. Fan vilken lycka! Från att påsfan förstörde min dag, så gjorde den min dag istället=)

Jag hade kunnat berätta mer detaljerat, inte bara kvällsbravaden utan hela dan, men jag orkar inte. Tror jag ska lägga mig i badet...känns som det skulle va niiiice=)

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Du är ju för rolig du! Cykla till Willys i panik, hehe. Men vilken tur att den fanns kvar.
    /Linda.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen, fan den bra påsen med, me alla saker man unnat sig liksom, jäkla surt om den hade vart borta! Kanske kan va bra o handla mindre nästa gång så man vet hur många påsar man ska ha med hem hahha=)

    SvaraRadera