söndag 14 mars 2010

katter o lassa

Fick sovmorgon idag, en lång sådan med! Kors i taket så fick jag stiga upp 9.15 idag! Dammsög direkt för att ha det gjort, sen klä mig o ut med fisen, gick en sväng o sen gick jag till mormor för o tigga en kopp kaffe o det fick jag. Spela kort o prata om "krisplan" hur vi gör om mamma inte kommer hem, vem tar kattungen o Jamas, vem tar Iza o vem tar Rambo...Så om det blev av skulle Rauno ha Iza, mormor ha Rambo o jag katterna. Jag gick till mamma o kolla läget, tömde Jamas låda, fixa mjölersättning till den lille o så. Men hon va inte hungrig, så Jamas har mjölk o tar jättebra hand om sin bäbis nu=) Så planen nu är att Malin ska städa o det hemma så stället inte förfaller o några gånger om dan göra ersättning o kolla om Winnie är hungrig. Men så mycket lättare allt blev, överbeskyddande är hon med Jamas, lägger tassarna över ungen för o blockera, att henne tar man inte hur som haver. Men jag fick lyfta upp henne o kolla, Jamas undra vad som händer när hon skrek men såg att det va inget allvarligt.

Sen hem igen, städa på toan, handfat o ena väggen som visst dammat ihop hehe, torka damm på skåpet, klippte vissna blad från ormbuken o lite så.

Sen bjöd mormor på mat, så halv 2 va Malin o jag där. Sen efter maten skulle Malin o jag ut o gå tänkte vi men då dök Ingela, Roffe o Fia upp, så en kopp kaffe med dom hos mormor igen, o sen berätta att mamma ligger inne o så. Ut med Fisen igen o så åkte vi o hälsa på mamma o lämna lite grejer. Blev där några timmar, o sen hem igen.

Lagat mat kollat farmfan, gått hela fyrkanten med Fisen o nu sitter jag här, ska sova snart, möte tidigt i morrn och ett senare på dan...hoppas jag. Ibland tänker jag inte längre än knölen jag har mitt på snokryggen alltså! Men så är det. Kanske ödet som spökar annars...brukar va så när jag vill nåt eller så tror jag det är ödet men så är det jag själv som sätter "snarskank" på mig själv, krokben heter det på riktig svenska va? Men men, är det meningen så är det. Bråka om det/kämpa för det får man väl göra som med allt annat...

Hyvää yötä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar