tisdag 23 mars 2010

Full rulle

Ännu en kul dag på praktiken, sågat som en tok=),,,råkade mosa en al med en sälg i morse, en ganska lutad så det va lite svårt o sikta,,,haha, lite kul, men ja synd för den lilla spetalen skulle ju vart kvar...men men, som alla sagt o som jag med vet, shit happends. Annars har allt hamnat där jag ville det skulle. Men jävla släpandet på bitarna som blir kunde nån annan gärna få göra hehhe* men men kan ju inte bara ha kul.

Fick sluta tidigare för jag ville med när mamma skulle till vetten med Jamas för o ta stygnen. O de ville Winnie skulle med så de fick se henne. Väl hos veterinären fick vi komma in nästan direkt, o en av tjejerna där kom in direkt o ville se henne. Winnie. Det va hon som masserade Winnie, o de trodde aldrig hon skulle överleva. Så hon blev nästan lite tårögd av lycka. Sen gick hon ut med henne o visa laget runt, efter det kom alla in, två tjejerna som jobbade där, Björn, två praktikanter. O medans Björn tog stygnen gullade praktikanterna med Winnie o mamma o jag höll Jamas, hehe lite ombytta roller. Just ja, innan mamma plockade fram bäbisen sa hon till Björn att hon är en liten tjockis, han höll ju på smälla av, hon va tjock tyckte han med hahha* De ska gå upp 5 till 10 gram om dagen o Winnie kan gå upp 30 gram, men vi flaskmatar henne ju inte längre utan hon har ju hela mamma Jamas för sig själv. Ett litet mirakel det hela, men så kul=)

Sen gick vi till mormor o drack kaffe, jag tog bussen till stan o uträtta ett annat, har pratat med Platen, My, promenerat med Malin, ätit onyttigt hos mormor osv osv...full smockad dag.

Kom hem nu, jag blöt om fötterna o Iza skitig som fasiken, så det blev badet för henne, dels för o ha allergi schampo på henne. Sen balsam o borsta, hon blir lite tovig...kan man inte tro med den korta pälsen...nu håller jag på tina mat som jag ska fixa till i morrn o hoppas på jag är hungrig! Nu ska jag skutta i duschen! Sen blir det säng ljuva säng=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar