torsdag 18 mars 2010

New Name

Kanske är som en spådom sa en gång, att det är saker omkring mig som gör mig nere inte själva nervarandet...nä jag vet inte hur man ska förklara det men jag börjar tro det stämmer. Hur tar man sig ur det då? Ja säg det, inte bara mitt liv är just nu, utan hela jag, mitt nya namn är....Moment 22...får skaffa nytt leg o allt annat, nytt namn på brevlådan...Moment 22 Hansson. Klingar rätt fint va? Ett uttryck jag lärde mig för två veckor sen kanske o nu hör jag det var o varannan dag i mitt liv, om mitt liv. Wonderbaar! Får jag den där jävla lägenheten så kan jag, förutom när jag sliter arslet av mig för dom arslena för att få behålla den, sitta där på min baksida o moment 22:a o fundera på vad som vart och komma skall. Ni finner mig då i Värld 22, ålder 22, för stunden, tills verkligheten knackar mig på axeln o säger det är dags att återvända igen. Mig o Jag mot världen, ja Iza med förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar