tisdag 30 juni 2009

Varamon, grilla, knogblod

Känslig för blod? Bläddra inte neråt...Inte så farligt men andra kanske tycker det. Bäst o varna

Iza o jag kom hem för en liten stund sen, vi har vart i hundbadet i Varamon. Hon har ju fått va själv några timmar i några dagar i sträck så idag tyckte jag synd om henne så vi har vart där nere kanske två timmar. Hon skötte sig bra men va sjövild o skulle bada hela tiden, jag bada också när vi tog oss ut till grundet, men bara doppa mig o tog två simtag typ, o samma sak nästa gång vi tog oss ut, Någon hade satt upp en stor pinne för o visa vart grundet är, Iza tyckte den såg rolig ut o typ krama den, men den stod kvar när vi gick inåt land. När jag tittade ut nästa gång va den borta, klarade inte Izas kärvänliga kram, hehhe* Nu väl hemma är första gången på länge som hon inte flåsar ihjäl sig i hallen, men det va riktigt varmt o gå hem.

Igår blev det av att grilla. Det va Jag, Sara, Virre, Chrille, Mogge o Jens. Korv med bröd, bostongurka, ketchup o senap blev det, men det va gott som fan. Efter det tog vi några öl o spela badminton, fan va kul det va. Men vi spelade tills bollarna va helt slut, det flög fjädrar, korkbiten som håller fast det hela, sen den vita på toppen osv...så vi fick sluta spela där. Sen satte vi oss igen o snacka. I brist på annat visade Mogge oss en ny lek som han lärt sig någonstans. Den går ut på slå på en ölburk med en knoge, och den som börjar blöda först har förlorat, men det lät ju tråkigt så vi körde tills man ger upp. Jens o Mogge körde först, sen ville chrille va med o då va ju jag tvungen o va med också. Mogge gav upp rätt snabbt, Jens va med en bra stund men hoppa ur han med sen. Chrille o jag envisa som åsnor körde på men sen fick vi komma överens om att slå samtidigt sista så det blev oavgjort. Jag har aldrig haft så svullet finger förut vad jag kan minnas, men det gör inte spec ont, tvättar det hela tiden så det kanske har med det att göra. När man går på toa, nu i varamon osv...








1 kommentar:

  1. Haha hörre du de där ska vi ta och göra om någon gång;) blods ja syster^^(om man kan säga de nu)

    SvaraRadera