tisdag 23 juni 2009

Kaffe med värmepropp

Kom hem för en liten stund sen, har läst allas bloggar och nu ska jag blogga lite själv. Blev ju inget igår men det va inte för att jag inte hade något o skriva om utan att jag va borta hela dan-som alltid- slöa ute på mina små äventyr och sen hjälpte jag Jocke o mamma med o köra databord o stol på cykel från mamma till Jocke o Sara. Allt för o slippa gå hem, hehhe* Och för att ha något att göra. Vi va där en stund o sen cykla vi hem.

Efter det insåg jag att nu måste jag nog hem o städa, kan inte dra på det så mycket mer. 3,5 timme höll jag på. Dammsuga mattorna kändes ju som en evighet att göra, säkert en timme med bara det, sen skulle toan städas, röja undan från diskbänken, tog bort micron o städa där bakom, fixa med blommorna som blivit misskötta den senaste tiden och en massa annat. Men va skönt det va att få det gjort plus att jag sov gott sen!

Idag va Nina på besök på kaffe och för o lära upp mig lite i tarot och nu har jag ju vunnit tarotkort på tradera som bara ska betalas, men det går ju inte "fel i formuläret" eller vad fan det nu står. Någon som vet hur man för över pengar från Swedbank till Nordea? Snälla hjälp!

Efter det packa jag min väska o tänkte att jag ska iväg nånstans men visste inte vart. Börja gå med Iza o hamna hos Virre. Sara, Chrille o Jens va där. Sen kom Nattis, Björn o Jimmy.

Pimpla kaffe blev det där. Varmt som "jag vet inte vad" var det iaf och efter ett tag kände jag att jag började bli hungrig o skaka o blev yr. Satt så en stund, tänkte det går över, men sen gick det inte mer. Skulle gå in till Sara o säga att jag måste hem o äta. Men precis då hade hon lassat upp en tallrik med ris o va på väg o lägga på sallad, ägghalvor, korv och bacon blev det med. Riktigt gott som vanligt! Har aldrig ätit något mindre gott av Saras mat=) Va bra det kändes sen efter man hade ätit. Har suttit där sen jag gick hemifrån till för en stund sen.

Hjälpt till o putta igång en motorcykel med, men vad ska man säga....karlar alltså! Mer än så säger jag inte.

Allt i korta drag. Iza kan va en pina i röven ibland, men för det mesta är det ju min lilla håriga bäbis. Vet inte varför jag bara va tvungen o skriva det med...

Väl hemma var det dags att äta igen: blev två knäckisar med ost, skinka, gurka, paprika och ett glas juice. Kändes gott för magen där här gången också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar