onsdag 17 juni 2009

Det börjar ge med sig nu

Blev ingen läkartid igår för mormor råkade lura mig att man ringer 8 så jag ringde 8 men det fanns inga tider kvar, och idag ringde mormor mig 7 och sa att jag skulle ringa, men nu börjar jag faktiskt bli bättre, så onödigt o gå till läkaren om man inte behöver. Undra om det kan va Sinovan? ja o nässprayen o ibumetin o allt annat jag tagit, men efter jag fick sinovan av grannen har det ju blivit bättre. Nåt jag måste ha hemma jämt med andra ord.

Grannen, som jag fick sinovan av hade besök av barn o barnbarn igår, så då var det samma visa. Jag hade sminkat mig, inte för jag vet om det spelar någon roll så...men iallafall. Jag hade en påse med en vattenflaska och underpinnen till en parasoll för den glömde jag hemma när jag tog överdelen till mormor, då stod dom där alla tre o glodde på mig som om det vore mig det va fel på. Nä vars men ni fattar. Jag hoppa på cykeln o sa "hej" så där lite halvglatt o nån av dom svara, det va väl grannen, men annars va dom bra upptagna med att glo.

Skulle till Virre o spela kort och så blev det ju, eller åka till Virre men inget spela kort, dom skulle dricka men jag tänkte att det ska inte jag, men det gick inget vidare. Öl är ju fan gott! Blev 3,5or och inte många men ändå. Just att man låter inte bli!

Solen låg på så fint o en kall öl hade ju vart så gott o så blev det så...Det blev precis lagom med dom ölena, några andra hann bli fulla- nämner inga namn- men jag hade ju Iza med också, hon va så duktig igår, låg kvar inne fast jag gick ut o rökte, vilket hon brukar ha svårt för, har väl kommit på att det är inte så kul o resa på sig stå i 5 minuter och sen gå in igen. O så lugn i sig själv som hon är, låg o slumra o då o då kommer nån o myser med henne.

Så skönt att man kan ta med henne annars hade jag ju vart helt låst. Men bl.a katterna får jag jobba på..."wätt so möe!!".

Blev lite OT
här nu men det va väl kanske inte så att jag hade så mycket annat för mig att skriva om.



Solen är framme o vart är jag då...jo hemma såklart...hm!

1 kommentar: