lördag 20 juni 2009

Juhannus tanssit


Finsk midsommar dans var det igår ja, Sara o jag va garanterat yngst o mamma såg ut som ett glin bland de äldre hon med hehhe* Men inte hade vi tråkigt för det, det va riktigt trevligt faktiskt.

Hundra kronor i inträde var det, en smula för mycket tyckte man men när vi kom dit fick vi en välkomstdrink, kunde direkt säga att den va fri från alkohol. Men ändå. Ölen va från kl 21-22 två till priset av en så det inhandlades såklart. Sen blev det väl 2 till efter det, minst iaf. Dom bjöd på jordgubbar med grädde o socker. Lottdragning var det, nån vann för blommigast klänning- jag missade det helt, eller så var det inget...vet icke.

Halsband fick man, jag fick en blå o sa till mormor "o nej, vilken färg som helst men inte blå" Självklart, när vi stod ute på trappen o rökte, kan inte hon va tyst o gapar efter han som delat ut dem att "kan hon få byta färg" jag hyschade åt henne men han stannade o fråga vilken jag ville ha...jag vet inte sa jag så han gjorde det enkelt för mig o gav en av varje, hehhe* Eller jag råkade få två guld så mormor o jag bytte hennes silver mot min guld. Så var det med det. Han känner igen oss o vet att vi bor på väster så vi fick skjuts hem med honom sen och han slängde bak de sista av halsbandena han hade kvar, så det blev två lila till hehhe*

Sen blev det efterfest hos mormor o jocke kom dit, mormor blev ju trött framåt 2-3 vilket är förståeligt, hon brukar ju va i säng tidigt på kvällen. Men vi stannade kvar till 4 eller nåt,
sen kändes det som att det va dags o lägga sig.




Så i säng kom man väl vid 4.30-5.00 någongång. Sovmorgon blev det idag, inte så konstigt.

Jag har tagit ganska många bilder men alla är ju skit, Sara va tex inte så full som hon ser ut att va, bilderna jag har tagit på mamma är kolsvarta-ingen ide att ens lägga in, sen va jag tvungen att ta kort på mina skor som jag klivit ur i hallen hos mormor *asg*...som mamma alltid sa när jag va yngre och inte fck dricka, "jag vet att du va full igår när du kom hem! Jag ser det på dina skor" Nyktert ställer jag alltid skorna brevid varandra men som man kan se på bilden hade jag fått i mig lite, hahha*

På tal om skor, så har jag slitit mina gympadojor så pass att dom börjat knarra, jag och Sara kom in på det på nåt vänster och hennes kommentar om det va: "Dagens I-Land problem- "Mina skor knarrar"" hahha!

Förövrigt idag har vi ätit hos mormor och spelat kort, sen kom Sara o va med, 500 ett antal vändor har det blivit idag. Utöver det har jag vart ute med mina knarrdojor o rastat fisflisan och skämts ihjäl när man går förbi folk, har ju mina "converse" men dom är ju så obekväma att promenixa i...

Den här bilden är ju bara som gjord för o läggas ut, hahha*

















1 kommentar: