lördag 27 juni 2009

Öl'o'Litho

Så ska man försöka sammanfatta igår och idag utan att skriva en hel bok, för det blev ju inget skriva igår.

Vaknade iaf igår vid 9 tiden av att jag fick ett sms på nokiatelefonen, det va från pappa. Men jag somnade om en stund till o vakna vid halv 11. Ut med Iza och sen tror jag att jag gick hem igen. Någongång under dagen lagade jag mat, bada i karet och upptäckte senare att Jocke försökt få tag på mig för han va skyldig några öl. Så jag gick dit, träffa Malin o Madde på vägen. Iza såg dom före mig o jag sa till henne, "nä det är inte dom", men så såg jag ett par grå-svarta shorts och fick andra mig till "jo det är det"...och så börja hon dra som fan, sprang fram till Malin och sen hoppa på Madde och råka knocka henne. Stackars Paddelainen!

Till Jocke o Sara kom jag iaf, och dom gick in precis när jag kom. Upp i varma lägenheten, drack några öl där och sen vid 19-tiden drog jag till Sara o Virre. Blev lite mer dricka där, för det va meningen så. Satt ute o det va fint väder med ett trettontal pers. Blev "sams" med en kille som jag kom ihop mig med första, eller kanske det var andra gången jag träffade honom. Så det va ju bra. Sara färga håret svart mitt i allt och sa att hon vart lite snopen i morse när hon vakna för hon hade typ glömt det. Det va en skapligt lyckad kväll o Chrille o Mogge följde mig hem och fan va ont i huvet jag hade och hade det i morse fortfarande när jag vakna.

I morse ringde mamma o fråga om jag skulle med till Lithobadet, fd. Mariebergsbadet. Så det gjorde jag, hade precis vart ute med Iza, så hon fick stanna hemma för hundar får inte va där. Simmat, åkt kanan o dykt en massa med Malin, Martina, Madde o Rasmus. Blev inte mycket sola för soleksemen kände för o komma upp idag, jag är helt knottrig på högerarmen. Huvudvärken blev värre av badet men efter jag hade käkat försvann den helt, fan va nice!

Hem efter några timmar, ut med Iza o så va jag tvungen o dra o handla på Lidl så dit blev det. Hade Iza med mig o gick in o handla fort o vi va helt slut av värmen när vi kom hem. Lagade mat väl hemma o gjorde en sallad till maten och har fått bekräftat ännu en gång att majs är inge gott!

Somnade vid tvn en stund o nu har jag vart ute med Iza igen, träffade en onykter Sara på vägen o sa "att man aldrig kan gå nånstans utan o hitta dig" Andra gången jag hittar henne på vägen kanske. Följde med till Virre o snacka lite skit o gick hem med Sara o Helen o vek av på vägen. Jag orkar verkligen inte göra nåt idag, eller inte nu iaf.

Känns som att jag har missat det roliga men nu har jag skrivit några rader iaf. Dålig på fota har jag blivit med! Imorrn blir det Varamon iaf, o då ska Flisan följa med, vill ingen annan va i hundbadet så är jag det själv för hon vill också bada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar