måndag 8 juni 2009

Getingboinflammation

Så var man hemma igen, vart borta sen i morse som vanligt...har bl.a vart hos mormor, mamma och sara o jocke. När jag kom hem till mamma fick jag känningar i bihålorna, som vanligt när jag har en rejäl förkylning, och till skillnad från alla andra gånger jag fått det har jag lidit halvt till döds några timmar men sen har det gått över...men inte den här gången. Först var det som alltid mellan ögonbrynen men nu timmar senare sitter det i pannan, känner mig faktiskt lite som Harry Potter för det värker i ärret, bara det att jag har en "stjärna" istället för blixt "NäVars" *fniss*.

Tog en Naproxen direkt hos mamma och en efter att vi hade vart hos Sara o en när jag hade vart ute med Iza. Hoppas jag hinner somna innan den här tabletten släpper...jag ryser när jag tänker på hur jävla ont det gör.
Förutom tabletterna har jag haft snoken i en gräddfilsmugg med kokhett vatten i för att kanske få trycket att släppa lite, samma igen men med nån vickräm i-vad jag hosta när jag skulle andas in det-, efter det spola jag näsan med saltlösning, allt hjälpte väl lite men inte helt. Självklart råka jag ta ner näsan för långt och doppade den i vattnet o vad det brändes! Men men, "så går det när man lägger näsan i blöt" *mohaha*.






Gick till mamma o skulle läsa på internet om det fanns nåt bra man kunde göra, jag kom inte fram till nåt mer än att mamma har en jobbig katt som gillar uppmärksamhet, tror fasen hon kuta fram och tillbaka framför tangentbordet säkert tjugo gånger. Och myser med mig varje gång hon går förbi, snabbt gick det med...haha*

Hemma hos sara kolla jag dels in den nya möbleringen som va riktigt fin, men jag kom dit för att hjälpa till med Vargs tovor med min superborste, men det va lite mer än borsten klara så det blev att klippa med. Men knappt det hjälpte heller så vi måste få tag i en rakapparat för att få bort dom helt o hållet. Tråkigt men det växer ju ut. Inte lätt att ta över en långhåring som nån annan haft. Var samma med mammas katt, förra ägaren orkade inte pälsvården. Men så kan det va...jag ville att Iza skulle va långhårig så jag
fick pälsvårdsbiten men inte då...


Anledningen till att jag är hemma på en måndag är inte den att jag är sjuk, eller jo men jag va inte jättesjuk i morse...hosta några timmar och snora som fasen men för det hade jag kunnat gå ändå för jag har ju vart sån här ett tag nu, men jag ska ju ha praktik nu egentligen men hade inte fått tag i nån, skolan hjälpte mig med kontakten med ett företag jag inte lyckats få tag på, så där ska jag vara men dom kunde inte ha mig den här veckan för de ska åka runt och behandla plantor mot snytbaggar, så jag ska va hemma hela den här veckan och va antagligen vara där nästa. Men det känns bra ändå, det är jobbigt o röja med tempo när man inte är frisk.







Det va lite av den här dan...i morrn ska jag äntligen få tillbaka min tunika, den har vart ute på vift bra länge nu=)




<----Den här är ju lite rolig faktiskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar