onsdag 24 juni 2009

Bättre sent än aldrig, Varamon

Idag blev jag väckt av mamma som frågade om jag skulle med ner till Varamon o steka fläsket o koka det lite med, nävars, så sa hon inte men ändå...om jag skulle dit ner.

Först sa jag nä, för vi prata om det igår o då ville ingen va i hundbadet o jag lämnar inte skrället hemma om jag ska ligga o steka på stranden. Antingen kommer vi eller ingen av oss. Men visst, dom andra gick med på va i hundbadet. Så dit blev det.
För första gången hade jag en helt egen och alldeles underbar Brasse stol och behövde inte ligga på en sandig handduk. Det kändes som nu har strand visiterna tagits till en högre nivå. Oj oj vad jag svamlar, men iaf, glöm inte läsa det seriösa mellan raderna är ni snälla.

Så så blev det. Iza va ganska jobbig/konstig idag med, vet inte vad det är med henne...hon är så okoncentrerad eller okontaktbar på nåt sätt. Så här brukar hon väl ändå inte vara? Jag har mina aningar om att hon är skendräktig men det har hon också vart förut utan att bli sån här. Men men det ordnar sig väl antar jag. Hon gömmer sig och försöker ta sig in på kostiga ställen utan att vara rädd och jag har märkt att jag inte har några fräsiga ställen här hemma o smita in på, inte ens en säng framme o smita under, stackars kraken, vet inte om hon ska "valpa"...?

Det blev lite strul med det ena och det andra så vi va tvugna att åka hem, men vi redde skiten o drog tillbaka.

Men mormor tyckte hon hade solat klart och Calle med så dom stanna o Iza fick va med mormor, för nu hade ju hon också fått bada, gräva o skälla.

Så nu blev det den "stora" stranden. Malin o Madde hade tagit med en boll o jag tänkte att om nån kastar ut den så måste ju jag hämta den. Så blev det i och för sig inte men jag bada iaf, Första doppet i år, men vad säger man: bättre sent än aldrig. Vi kasta bollen en bra stund för o sen gå upp o steka igen. Solen va inte lika stark nu och efter en stund blev det kallt. Vi var nöjda för idag o börja packa ihop, så ringer mormor o säger att hon stekt pannkakor till alla *mumma*.

Cykla dit o käka, prata med cykelpolisen som kom förbi o småprata lite med alla som va ute typ o sen drog alla hem. Jag diskade det sista o spela en runda Femhundra med mormor, sen kändes det som att det var dags för mig o dra mig med. Hemma redan kl 19 idag, inte dåligt.

Badat i karet, klätt på mig, betalat räkningar, druckit apelsinjuice, kollat youtube "Britain's got talent" en massa massa klipp o spelat Betapet.

Jag antar att den här dagen har gjort sitt nu.

Sist men inte minst: Jocke och Sara, är det inte dags att lära sig att inte lova saker när man aldrig håller dom?? "Jo men vi ska följa med, ja vi kommer, jo men det ska vi, ja vi lovar, klart ska, vi syns i morrn...." osv osv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar