måndag 15 juni 2009

Skiten som aldrig ger sig...


Är fortfarande sjuk, min lärare ringde i morse o sa att han har en praktikplats i Boxholm åt mig och jag skulle kolla bussförbindelserna dit, visst, det skulle jag göra. Men under dagen har jag bara blivit sjukare och sjukare. Jag har sovit, vart ute med Iza, sovit, vart ute med Iza, sovit...ja ni fattar. Har så jävla ont i pannan!

Va o köpte Ibumetin till mig, för det är inflammationshämmande o mormor ville ha nässpray så jag tog det samtidigt.

Pratade med grannen som är livrädd för mig o nästan kryper ihop så fort hon ser mig, stackarn har väl inte vågat annat än o hälsa tillbaka. Men idag minsann, första gången jag ser henne då jag inte är sminkad, ser halvdöd ut, ögonen halvöppna för jag mår så skit, rufsig i håret och ser väl allmänt ynklig ut, idag minsann vågade hon prata med mig, och jag fick 3 Sinova av henne, typ gröna tabletter som gör snoret mer lättflytande, smarrigt va?
Mamma hade köpt dom till nån nångång men det är ju i stort bara jag som har med bihålorna så det blev jag som knapra upp dom. Snällt var det av henne iaf. Kurerat mig som bara fan idag, men har det hjälpt? vet faktiskt inte.
  • Nässpray
  • Sinova
  • Panodil
  • Ibumetin
  • Nazaleze, smartpulver som jag fick låna av Sara
  • Aloe vera liniment, öppnar upp näsan bättre än nässprayen faktiskt
  • Kaffe, en massa koppar har jag druckit idag.
I morrn ska jag ringa läkaren, dels för att jag orkar inte mer och dels för att skolan vill veta att jag är sjuk på riktigt. Nu på kvällen har jag känt mig lite bättre, så jag har orkat gå hela "stora fyrkanten" med Iza. Men det börjar smyga sig på igen, mår lite illa, men jag har haft ont i huvet i snart en vecka till o från så det är kanske inte så konstigt, eller? Tog tempen förut, 37,3 och det är ganska högt för att va mig, men som mamma så smart kom på, jag knaprar ju piller som håller febern nere så jag kanske har mer. Men jag ska försöka inte ta nån mer tablett idag om jag får läkartid i morrn så symtomen "är framme".

Oj, klockan drar iväg, o ja måste vakna tidigt så jag får en läkartid, eller så chansen är större att jag får en. Jag tyckerjag borde få en. Har vart sjuk 2 veckor nu, även fast jag inte stannat hemma första veckan, och BHI i en vecka, så jag har ju inte ringt om minsta lilla då iaf.

Jajja vi får se, jag hör av mig i morrn...

1 kommentar: