måndag 29 juni 2009

Mycket sol o Lithobad

Har vart i Lithobadet idag igen, blev inte lika länge som förra gången för solen tog fan död på mig! Jag avundas er som kan sola så mycket ni vill, eller på sin höjd bränner sig. Idag har jag fan knappt hunnit sätta mig o sen börjar det klia, röda fläckar börja krypa fram på benen och knottrorna på armarna klia o svider lika underbart som vanligt. Undra vad folk tänker när man sitter med en stor handduk över sig som täcker från halsen ner över fötterna, inte för att jag bryr mig men jag bara undra. Förövrigt tyckte både mormor o jag att det va lite kallt, men det kanske bara va oss det va fel på??

Chrille, Mogge o ja kolla film igår/imorse, tre styckna o jag va den enda som inte somna till en enda gång, *applåd till mig*. Det som va lite kul va att när Chrille skicka messet "ja vi kommer väl nu" så hann jag gå på toa, börja göra en sallad, diska, göra klart den, värma potatis, äta den och diska igen. Då är man inte snabb, han bor typ 3 minuter från mig. hahha* Men Mogge skulle visst hämta nåt... Tyckte filmerna va rätt så bra alla tre men ingen av dom va i "soff-hoppar/klättrar-klass" men så kan det ju inte va varje gång heller. När dom gick sen kunde jag fan inte somna, det va ljusare ute då än nu, inte för att jag brukar ha problem o sova till ljuset men det gick bara inte. Borde inte vara några problem när man vart uppe hela natten.

Mamma väckte mig 11.15 och det va inte spec svårt att komma upp heller. Så jag lyckades tvinga mig själv o somna till slut. Än så länge har jag vart ute med Iza, badat, "solat", käkat frukost...nu ska jag duscha o sen är det väl dags för Iza igen. Fick ett erbjudande om att va med o grilla, va inte säkert att det skulle bli så men om det blir, och det kan ju alltid va kul.

Förresten fick jag hem motorsågskörkortet idag, kul kul=)

SeeYa

1 kommentar:

  1. låter ju som en lyckad dag;).
    gratz på hem komsten av körkortet

    SvaraRadera