måndag 6 juli 2009

Vila i frid

Snacka helvändning på kvällen igår, jag skrev ju ett inlägg hos Fredde. Det goda humöret försvann men jag hade inte velat ha tillbaka det ändå...det va förbrukat för den här gången.

Men iaf vi drack o jag hade tvättstuga, vi gick till Jens för o kolla om han drack nåt för vi såg fönstret va öppet när vi moppa till affärn. Och mycket riktigt, han satt med Björn i köket o rökte pipa precis som Sara gissa på när vi åkte förbi.
Dom följde med till Fredde, o vi drack där. Stormogge somna på soffan men han va ganska lattjo när han kom med.

När alla va i köket o de flesta rökte under fläkten ringde Björns telefon, han sa "bara det inte är från sjukhuset" och sen prata han lite o knöt näven, då fatta jag direkt att hans pappa är död. Cancer och han har legat inne ett tag nu.
Björn skulle gå upp till sjukhuset o alla hade ju druckit så moppe kunde man inte köra men jag sa att jag skjutsar upp honom på cyklen så precis när vi skulle dra hade Sara ringt Chrille o Mogge som skulle komma o köra. Björn ville att jag skulle följa med, så det blev jag, Chrille, Björn och Jens. Vi gick in akutvägen och tog oss till 11an, rum 6.
Jag sa åt Björn att han skulle säga till om vi skulle gå ut, men det ville han inte. Han tyckte vi va ett bra stöd. Man fattar inte riktigt. Sovande fridfullt. Första gången jag ser en död människa, eller andra egentligen, men denna fick leva sitt liv. Och den här människa har jag aldrig pratat med. Men jag såg honom varje dag när han gick till affären då vi bodde på 41an.

Väl tillbaka hos fredde, men han skulle gå lägga sig. Psykiskt trött var jag o orkade inte bry mig om något riktigt. Klockan gick och det börja dala neråt lite granna. Så hemgång blev det o Virre har sovit här på soffan o ja på golvet. Jag har städat, ska bara dammsuga med. Disken tog lång tid bara för jag fastna i tankarna när jag skrubba. Har vart ute med Iza. Nu ska jag ut på balkongen dricka kaffe o ta en cigg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar