söndag 19 juli 2009

Gårdagens o dagens bravader

Har vart två riktigt bra dagar. Sara o jag tog några öl igår o letade efter någonstans att vara, både hon och jag har ju egna ställen men vi ville hitta lite folk o umgås med. Saras mamma blev det till sist att vara hos. Eller hon va där o jag kom dit med Iza. Hon blev jättekonstig när vi kom dit kuta runt o snoka o kolla läget, fick syn på Sara o sprang mot henne o Sara sträckte armarna mot henne o skulle säga hej, men Iza väjde förbi henne o sprang ut på balkongen o glodde i stället, hahha. Satt där på balkongen o drack lite lugnt, sen blev Lisbeth o Micke trötta så vi drog vidare hem till mig. Kom på att vi kunde ju gå ner till Varamon o sätta oss vilket vi gjorde.

Hann inte mer än komma ner så träffa vi en Stockholmare som börja stöta på oss o ville vi skulle följa med o festa i hans stuga...nej det ville vi inte. Satte oss på en bänk o folk som gick förbi hälsa, cykla fulla o vinglandes förbi, gick vinglandes förbi, sen kom Saras kusin o vi hade kul med dom ett tag men dom va ju påväg hem så det blev inte så länge. Sen kom några killar som vart på Sjövik som va här för Folkracefestivalen, en från Västerås o två från Eskilstuna.

Sen blev det lugnt ju mer klockan gick men vi såg att dom som stannat o prata med oss hade satt sig med några andra som också hade pratat med oss, så vi gick dit o bubbla lite. Den ena sa visa pattarna så får ni två öl...nä jag har inget o visa sa jag. Sen sa han om ni båda visar pattarna tar jag fram snoppen "Var det ett hot?" sa Sara o fan va kul dom tyckte det va o jag med, hahha* Sen börja vi vandra hemåt o hörde en annan kille ropa efter oss "Tjejer, tjejer stanna, tjejer ge mig en chans, tjejer" Han lät argare o argare för vi inte stanna, full som e anka va han med. Vi tänkte vi kunde fula oss o gömma oss, så vi satte oss i hundbadet bakom varsin stor tall, o såg hur han gick förbi o fortsatte ropa, o skrek "jag vet att ni är här nånstans, kom fram jag hör hur ni prasslar" Så vi gick ner på stranden o upp igen o damp ner i buskarna där. Låg inte länge men fan va kul det va iaf, hahha.

Hemgång blev det sen, kom la hem vid halv 3, satte oss på balkongen jag drack upp sista starken o Sara drack vatten. Snacka till halv 6 o kom på att det kan nog va bra o sova nu. Hämtade påslakan o slängde för fönsrena för det va lite för ljust för att jag skulle kunna sova till och med.

Jag vakna halv 2, ut med Iza fort som fan, gick hem till mormor för dom hade försökt nå mig, utan resultat. Tog en kopp kaffe o efter en stund blev det hem igen, tänkte Sara vaknar säkert snart, men först tjugo i fyra vakna hon. Men jag har grejat o så här hemma. Städat ur ugnen, småplockat lite, plockat ögonbrynen, planterat två blomskott osv.
Sen blev det kaffe på balkongen o vi ringde hit Virre o så tänkte dom gå hem o laga mat men jag tyckte vi kunde ju rota fram nåt här o laga ihop så så blev det. Ris, korvstroganoff med sås...fan va gott det va. Både för mage o själ!!
Sen börja det bli dags för dem att bege sig så Sara skulle till sig en sväng så gick jag med Virre hem o tog en lite över en timmes promenad o det va gott det med för oss. Härligt väder o vandra i, småregn o svalt o skönt.

Nu är jag hemma, o tar det lugnt, trist att man ska hamna vid datorn så fort man inget har att göra, blogga måste jag ju göra, men jag kommer ju fastna här efter det med vet jag....

Så ska jag säga att jag har fått tillbaka 070 telefonen nu, så vill ni nåt kan ni ringa till den. Har 076 telefonen med mig i de flesta fall men det är mer kamera o extra telefon nu är så trött på att den lever sitt egna liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar