tisdag 21 juli 2009

Mariebergsudden

(Den lilla stranden på Mariebergsudden, tagen nu ikväll) (Klicka för större bild)

Vaknade 11 idag, *kors i taket* får jag lov att säga. För jag har verkligen vänt på dygnet, vet inte hur jag ska vända tillbaka det riktigt heller. Jag vill inte sova för det känns som jag missar så mycket. Dagslivet är ju en sak o nattlivet en helt annan.

Blev "morgonkaffe" hos mormor o sen gick jag hem o diska, o greja lite.
Suttit vid datorn en massa o lyssnat på musik o surfat runt lite.

Va på en lagom sväng med Iza för jag trodde inte det skulle bli en promenix med mamma för jag trodde klockan börja bli för mycket. Men vid 20-tiden ringde hon o ville ut, så jag sa att jag nästan precis hade vart o att vi skulle vänta till 21 så så blev det. Vi hade systemkameran med oss o gick mot mariebergsudden för att fota o det är så fint där. Även fast jag kan varje stubbe, sten o utmärkande träd. Vi släppte Iza lös för det blåste så mcyket o jag tänkte ingen kommer väl här nu..hon sprang runt lite o kolla läget men va aldrig mer än 30 meter bort o höll koll på oss o va för det mesta inom räckhåll till och med *kors i taket* I och med att det blåste så pass från vattnet och in kom inga viltspår flygande framför nosen på henne så jag tror det var därför det gick så bra. Det såg ut som hon va nöjd med springandet så jag satte på henne kopplet...och 5 min efter det kom det ju såklart två gående, men utan hund så tur var väl det,,,eller ja hon var ju kopplad.

Fotade en del på vägen hem o väl hemma på parkeringen ville Iza faktiskt hem, inte följa med mamma hem. Så jag antar hon blev utslagen av dagens tidigare intryck, promenaden innan den med mamma o sen iväg till Mariebergsudden o där blev hon lite spattig av blåsten eller övertrött av dagen, jag kan inte hundra avgöra vilket. Vad jag har märkt är att hon har inte lika mycket energi till o hålla igång som Meg har och hade.

Nu är klockan "bara" 01.01 och jag är faktiskt skittrött...men det är ju bra för då kanske jag kommer i säng någolunda som man ska normalt. Jag tycker ju om o vakna tidigt, men det har inte blivit av på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar