lördag 16 maj 2009

VSHK TOTS utställning, 2009 16 maj. Öppen klass



Iza framför domaren i mittet av fotot, alltså inte närmst häråt. Kunde inte gå närmre för hon vill till mig då, satt o gömde mig bakom Marie.

"Söt tik m ganska bra huvud ngt brett ansatta öron, en nyans ljust öga bra blick o bett. Tillr hals ?slank? rygg Bra ansatt svans Lämpl kroppad m pass stomme. ?Korr/Kort? hårtag, dock mkt avfälld. Utm travrörelser. Bra visad"

Inget pris tyvärr men mycket bra träning bland andra hundar! Det va lite svårt för henne o låta bli o skälla i början men mot slutet av dagen gick vi förbi ganska nära o hon titta inte ens mot dem. Det är väl framsteg om något!
Ingen spya i bilen dit o ingen hem, alla hundar var mer eller mindre som Iza. Jag tänkte att alla kommer vara änglar o Iza kommer bete sig illa, men alla va mer eller mindre som hon. Hoppiga skrikiga, skälliga, knasiga, glada o jättefina....nån rasgrej va? Men jag tycker jag börjar få bättre ordning på henne, så jag är inte ledsen för det.

Det jävliga va ju att ordföranden visa henne o inte jag. Jag hade ju bett henne göra det men det gick inte så bra som väntat. Jag är van att Iza skiter blanka fan i vart jag är...men inte idag. Shit va hon skrek efter mig, försökte slita sig från stackars Iréne, bara för o komma till mig...lite gulligt men hade jag bara vetat det innan så...jaja men gjort är gjort. Har tagit en massa bilder som jag ska lägga in, men nu hinner jag inte. Måste iväg igen.

Inget pris från utställningsdelen men jag vann faktiskt en fodertunna på lotteriet. Så det va ju en tröst.

Lägger in mer bilder senare idag eller i morrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar