lördag 2 maj 2009

Grejar dag!

Sitter vid datorn och tar min öl som jag hade kvar se i torsdag, gott gott.

Gick till mormor i morse och drack lite kaffe och käka min frukost macka som jag gjorde med mig. Iza fick också sin frukost där. Satt en stund och titta på enen som va precis rakt framför min stol, såg att gräset börjar ta över "ringen" som ligger runt om den. Tänkte det måste jag göra nåt åt, men det blev inget då, sen gick det nån timme så fick jag samma tanke igen och satte igång o rensa.

Två enar, en Vinbär, en eller två Hallon, en Rabarb, en Tulpan (med några i klunga), två Rhododendron, en ros och en gran, klippte gräsmattan, tog rabatten vid väggen, trimma kanterna vid staketet och på ställen gräsklipparen inte kommit åt och skrapa det värsta på plattorna. Det tog faktiskt längre tid än man tror! Va ute på långsväng med Iza o Chrille där emellan.

Sen när jag va klar gick jag hem, tänkte det var dags. Diska, plantera kruspersilja, gräslök och paprika, duscha, satte på datorn o musik och nu sitter jag här o smuttar på min öl.

Var väl kanske lite i korta drag men men, så kan det vara...eftersom jag inte har nån vettig kamera på mobilen blev det inga bilder idag tyvärr...

Måste ta kort på min gran på balkongen och visa igen, den blommar så jag vet inte vad!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar