lördag 23 maj 2009

Utgång och stekning

Va på stan med mamma o Malin igår. Skulle köpa avslutningskläder till Malin o gå på systemet. Hem kom jag med ett par solbrillor, stora som jag länge velat ha och som jag inte ser ut som en fluga i. H&M cirkagurka 100:- och ett par zebraleggings som jag sen hade på mig ute på krogen för 150:- Kul o inte bara vara helt svart klädd, för jag har en svart tunika men bara svarta leggings. Det kan ju lätt se lite tråkigt ut. Och några öl fick jag med hem med.

Utgång blev det igår, jag, mamma o Sara, Wettermagasinet va dom olyckliga som fick ta emot besök av oss efter att vi tagit några öl hos mosterlainen. Jag minns allt otroligt nog! Blev lagom rund om fossingarna. Dansa som en galning, inte ofta jag gör det. Brorsan satt hemma vid datorn o hade hand om Iza så hon slapp va själv. Buss till stan o knalla hem. O alla följde med hem för en gångs skull, annars är det alltid nån som faller bort o ska iväg någon annanstans. Riktigt lyckad kväll faktiskt, inte bara för den sakens skull alltså.

Jag duscha hemma men gjorde i ordning mig hos mamma, har tyvärr inga kort men kanske kan nalla från Saras blogg sen. Vi såg inte direkt ut o komma från samma sällskap, helt omaka alla tre. Sara är lång och hade en jättefin vit klänning och röda höga klackisar, jag kort med burrigt hår, zebraleggings, svart tunika, och låga lammskinnsklackisar, och mamma längre än mig men kort hon med, svartklädd- kofta, kjol o stövlar och hon är äldre än oss. Men kul hade vi iallafall.

Jag kånka till mamma med väska, en plastig kasse och en plastpåse med kläder, skor, skärp, smink, plattång, hårfön, hårspray, o massa andra prylar och hunden.


Idag har vi vart lite halvsega o stekt i solen hos mormor. Mamma, Malin, Sara, Ritva o jag. Alla mobba mig för mina vita ben, stackars mig, inte direkt så att jag har jobbat på bränna dom. Mormor höll sig för ögonen som om mina ben blända henne. Jag sa att ja va fasen, Iza har brunare ben än mig. Sara o ja spela lite kort som vanligt.
Är mest seg bara, kan inte säga att jag är bakis direkt. Glömde båda kamerorna hos mormor. Jag fick hjärnsläpp nu precis och kan inte komma på om det heter "kamerorna" i plural, huvudsaken är väl att ni vet vad jag menar. Jag får gå dit o hämta dom senare sen.

Skulle tvätta några maskiner hos henne inför måndag med, när jag ska iväg med skolan några dagar, som jag absolut inte känner för. Men som Magnus alltid brukade säga "Det är bara att gilla läget".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar