fredag 22 maj 2009

Långsam dag

Kom precis in från sista svängen med Iza. Följde med Sara hem med, hon har vart här o vi har spelat kort (hon vann en gång och jag en gång), pimplat kaffe och snackat goja...ringde till mamma förut o fråga vad dom gjorde, Sara hade lika tråkigt som mig så hon kom hit.

Självklart när jag går i mina egna tankar får Iza syn på en katt så överrumplad fick jag försöka stanna lika fort som jag börjat springa....jaja ni fattar. Väl in på gården ligger grannens kattskrälle precis utanför min dörr...så jag tänkte att jag tar ett extravarv runt huset och hoppas skrället försvunnit tills jag är tillbaka. Som tur var hade den det.
Sara ville låna Izas klotång till honkatten för klorna har bli'tt långa men då kom jag på att jag har ju en "kattsax" från leguanen vi hade för många herrans år sen, den va ju sliten så pass att den inte går o använda men jag prova slipa till den med röjklings filen, så lite vassare blev den. Får se om det funkar. Hade nog vart bättre med en sågkedjefil för den är smalare men det har man ju ingen. Intressant o veta?? Kanske inte men nu vet ni det iaf *fniss*

Vart hos mormor och hämtat blomlådor, fick gräva upp en blomma som jag nu har på balkongen, hon köpte en murgröna till mig på östenssons med, men jag ska ge henne pengar sen när jag får. En Flitiga lisa blev det med extra på balkongen...börjar bli riktigt grönt o fint där nu. O det är ju alltid kul, jag som gillar växter. Har ju planterat några träd i kruka som jag säkert nämnt och moster hade kul åt att om några år ser man bara en grön balkong med tak ett över, så jag sa att det blir väl att ringa timmerbilen sen när jag flyttar. Lite kuligt tyckte vi!
Måste mentalt förbereda mig på att åka på studieresa med klassen till Skåne...."Usch'a'an så träligt". Jag vill verkligen inte. Jag vill va hemma med min flisa, inte va borta flera dagar, nu när hon är skadad med och allt, hål rätt igenom simhuden, som ska tvättas och hon ska medicineras med mera med mera...stackars bäbisen! Och framförallt stackars mig! Men det är obligatoriskt, man är tvungen att följa med och man måste betala skiten själv. Har jag inte nog o betala redan? Får en söt räkning från veterinärens snart med. Ja jag ska väl försöka sova lite o komma upp skapligt, har sovit på tok för länge de senaste dagarna, får blir slut med det. Annars blir det inte bra. Hörs väl att jag är lite trött, pratar om det ena o hoppar rätt över till det andra...men så kan det vara...


Jag vill färga håret igen!! Vill ha svart som det ska vara, inte brun-svart med en halvblond rand mitt på pallen. Skulle plåta o visa om jag hade en fungerande kamera...men så är inte fallet i dagsläget,,,eller jag har kamera hos mamma. Som funkar iaf, även om inte så bra.



Ok ska sluta pladdra nu o pallra mig i säng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar