onsdag 21 oktober 2009

Träsktraska





Röjde på det jävligast tänkbara stället igår, så blött att ibland varje steg måste planeras. Lätt röjning förövrigt. En meter bred gata där allt ska ner, som kan tas med röjsågen.
Men vilket bråk det var med sågen först, den vägrade hålla sig vid liv på tomgång, men med lite justeringar ordna det sig. Men så är det med Husqvarnas nya sågar. Jävligt bra när dom fungerar men så kan dom bråjka som fan med.
Plurra bara en gång, gick ner i lera med högerbenet. Missbedömma kan även den bäste göra, hahha nä vars. Sen kom en mosse, största jag har sett o där fanns inget o röja, så jag fick lämna sågen där. På andra sidan mossen, fanns inga bra träd inom synhåll att måla på, så jag fick slå ner en massa med yxa, det va lite kul. Slog så vissa av stammarna hoppade av sina stubbar. Svårt o förklara, jajja kul var det iaf.

Hjälpte Sara med ett fönster på husvagnen, lite kul, jag har aldrig gjort det förut men det gick på automatik ändå. Så det va ju kul.

Idag skulle jag fått veva med motorsågen, allt ska ner även där, men jag försov mig. Fan så jävla typiskt. Men i morrn skulle jag inte behöva ta en så tidig buss ska åka 6.52 istället för 5.42..

Tog upp ölcykeln till lägenheten för jag ska skruva ner den, ha nåt att göra. Den går nog inte laga ändå, eller jo nya växlar men det har jag inga ändå så det får va. O nån jävel har ju snott muttrarna till framdäcket så det hänger så fint.

Skulle bevisa för Sara hur lätt jag får blåmärken på baksidan av överarmen eller vad det heter. Hon nöp mig o helvete va ont det gjorde, och det tog väl en minut så hade jag ett blåmärke. Men det gör fan fortfarande ont till och med.

Är så arg på mig själv mellanåt, men det brukar blir så när jag....gör vissa saker. Håller mig sysselsatt så tänker jag inte på det, måste svalna innan det kan konfronteras tror jag. Ah svårt o förklara, eller o säga precis som det är kanske inte är så svårt men så var inte tanken nu.

Jaja, ska sätta igång livet för den här dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar