torsdag 8 oktober 2009

Mormödrar o moderniteter

<--(Bilden har ingenting med min mormor att göra)

Va hemma hos mormor så ringde nåt 019 nummer eller vad det nu var. Försäljare såklart, men mormor svara: Antilla...Nä jag ska inte ha nåt...eller vad tänkte du?....jag har ingen hemtelefon, jag har bara mobilen som man kan ringa till...jag förstår inte vad du menar, vänta du ska få prata med mitt barnbarn...
-Ja, hallå sa jag...
-Tjenare! Martin heter jag och jag undrar vad ni har för bredbandsbolag där hemma?
-Nä hon har inget bredband, sa jag, ingen dator heller, bara mobil o inget annat (vad gäller moderniteter alltså)
-Va! Har hon inget bredband? Alla har ju bredband!
-Nä hon har inte, men jag har.
-Vad har du för..bor du i Com hem hus?
-Ja jag har com hem
-Hur många mb har du?
-Ja det vet jag inte, det lägsta...
-Vill du ha 24 mb i 3 månader för samma pris som du har nu?
-Nä, jag klarar mig så bra på mitt, spelar inte eller nåt så det lägsta passar mig alldeles utmärkt.
-Ok. Då får ni ha det så bra...(eller nåt)

Haha, va så kul. Mormor skämdes så för hon inte fatta vad han prata om. Bredband....

Jag såg en bild framför mig hur han lyckas pracka på mormor bredband, så hämtar hon det på posten o ska koppla in det. Men det går inte så hon hämtar mamma, som säger men mormor vad har du köpt nu, du har ju inte ens en dator? Ja men det var ju så billigt....

Inte för det skulle hända men det hade vart så typiskt...

Mormor sa nångång att internet fattar hon sig inte på men uternet vet hon allt om...att va ute alltså. Och att sätta på en dator har hon inte den blekaste om hur man gör men stänga av är inga problem, bara dra ut kontakten hahha*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar