fredag 23 oktober 2009

Hugg in på min fredag

<---(Typ den grovleken, men inte lika lång men såå sjukt mycket grövre kvistar)

Kul dag idag med, slängt ner trän så det susa i säven...nävars, men typ. Johan fällde en gran som jag hjälpte till o kvista, o tro det eller ej men jag fick göra fällskär o fälla kvistarna som peta rätt upp, som små träd. Vilket as alltså. Det tråkiga med den var att den någongång under sitt liv råkat ut för toppbrott, så det blev bara 3 tremeters, plus topparna då, men shit va lång den hade kunna vart. Iof så kanske grenarna var så grova just därför. När den var delad i sina delar, fick skördaren lyfta bitarna till bättre mark så vi kunde kvista färdigt. Ja det va coolt det! Kollat på ett bete som ska renhuggas runt om för stängsel ska upp. Kan bli riktigt kul det med, men fasiken va det finns att göra. Blir väl röjning först, antar jag, va mycket smått i början som man lättare vevar ner med röjsågen. När jag får såga glömmer jag resten av allt skit här i världen, som semester fast man blir svettig o skitig, sågspånig även på utsidan av skallen=) Så kan man ha en smula träningsvärk i ryggen dagen efter, men det bra med det då är att kommer man bara igång igen så finns snart inte det heller. Nu blir det en välförtjänt ångande kokhet varm o mysig dusch!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar