onsdag 8 april 2009

Städdag

Ja vad ska man skriva om idag då? Kan väl säga att jag har städat större delen av dagen så nu är det fint och rent som fasen. Har dammsugit, skurat hela lähgenheten, slängt ut mattorna, och badrummet som tog sånt tid!! Toastolen, handfat, väggar, bakom och under badkaret, avlopp till handfat och badkar, fönster, element,,,,ja himla tid tog det men nu är det fint. Skurat micron, diskat, plockat undan...

Har tagit pauser mellan kanske därför det känns som hela dan, har vart ute med Iza, hämtat en tv som jag fick av Marie som grannen va snäll o hjälpa oss bära in. Jag tror han sett oss från fönstret och ville vara snäll, även om vi klarade det bra själv...jaja men snällt var det ju alltid. Sen är ju problemet o få min nuvarande tv hem till mamma som Malin vill ha tillbaka. Ok att jag kan bära den men hem till henne får även jag medge mig besegrad.

Har läst Mias blogg om Ella, en massa kul o busiga bilder.

Marie har lagat mat, för jag sa att antingen köper vi eller så gör hon för jag vägrar laga mat till andra än mig själv...usch, lagar till mig själv men har abslout inget som helst intresse. Och eftersom intresset inte finns, så saknas ju även mer avancerade kunskaper....och motivation. Så jag måste ha en karl sen som gillar o laga mat! Jag kan städa, gå med hunden, laga saker, fixa o dona, men laga mat...helst inte, hehhe*
Snart ska jag ut med Iza, tvinga Marie o följa med så hon tar hunden och jag allt skräp man fått ihop idag...sen vet jag inte vad som händer...

Prata med Jocke förut, han fråga om jag ska med till Borensbergfredag till en kompis på inflyttningsfest och jag vill jättegärna följa med, men då måste jag ju ha hundvakt till Iza, hoppas mamma ser detta och vill ställa upp *fniss*
*Blink* *Blink*

Ha'de bra så syns vi nästa gång...och snälla lite mer kommentarer tack!!


1 kommentar: