torsdag 16 april 2009

Some sort of magsjuka. 22.50




Så var man magsjuk här mitt i allt, ingen annan är knappt sjuk för alla har redan vart men då va inte jag. Första gången på över ett år jag är hemma pg.a sjukdom. Har vart lite krasslig förut men inte så man måste stanna hemma.

Det började igår,vid 19 tiden, fick ont i magen, hade besök här då. När dom hade gått blev det värre, riktigt som krampaktigt. Hink vid sängen ifall jag skulle börja spy, men ändå falskt-alarms vändor in på toa, vid 11 kom det första gången, var ju lite efterlängtat för jag trodde krampen i magen skulle lägga sig, men inte gjorde den det. Några timmar till med vändor på toa, i hinken och krampvridningar i sängen så lyckades jag somna. Mamma ringde 7.15 i morse för att kolla läget för jag ringde henne igår, jag fick panik o sa jag ringer dig snart jag måste ju ringa till skolan. Jag börjar 8.18 och trodde klockan var det när jag ringde till stackars Torbjörn. Tror iof inte att jag väckte honom men ändå,,,

Gick med mamma, Malin till affären i morse, jag ville inte gå själv ifall man börjar må illa. Jag plockade det jag skulle ha sen fick Malin stå i kön och betala för det...blev inte mycket men samtidigt känns det inte som magen tar vad som helst nu heller.

Ska snart göra det jag gjort många gånger idag, sova...är ganska pigg förövrigt men blir trött av att ha ont i magen eller nåt. Gick mycket bättre att gå med hunden nu, i morse hade till och med rullator-tanterna fräst förbi mig, där jag gick försiktigt för att inte göra magen upprörd och för att det inte ska stöta till o göra ont. Jag klarade till och med hela trappan nu, utan att vila...snart är jag som jag brukar, skulle i stort vara om det inte vore för magen, konstigt virus det här, eller vad det nu är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar