torsdag 2 april 2009

Ella


Jag skrev ju om att jag skulle och titta på en hund och sen skulle skriva hur det fortsatte...ja, det fortsatte ju några dagar men inte så många.
Vi fick med Ella hem, på prov, för jag kunde inte bestämma där och då..det är ju ett stort beslut att ta. Och bestämmer jag att jag ska ha henne så blir det ju för livet och då vill man gärna att det är väl genomtänkt.
Det var inte Ella som va problemet, det var mer min ögonsten Iza som inte vet hut o sköta sig. De lekte jättebra ute och i kopplet skulle dom gärna busa hela tiden, men inne hos mig gick inte. Iza flög på henne och stackars Ella gjorde inget tillbaka, bara tog emot men det fick ju ett snabbt slut *hundskrälle!!*. Så det blev hem till mamma och där har hon vart dessa dagar. Så mamma har haft i stort sett hela ansvaret fast det egentligen skulle vart jag. Hon funderade även på behålla henne men tyckte sen att det blir för mycket..
Så idag har ägaren vart och hämtat hem fina Ella igen, och nu ska hon stanna där hon hör hemma. Riktigt kul att det slutade så väl! Hoppas vi får passa Ella någongång för hon är helt underbar och det är skillnad på ett par veckor och ett helt liv.

Allt detta i korta drag, känner att jag inte har så mycket skrivklåda just nu, kanske beror på det fina vädret.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar