måndag 6 april 2009

Ett upprörande mail...02.59

Fick ett mail av Ellas ägare Mia, om djur som flås levande och en lista att skriva på om att detta inte ska få fortsätta. Undrar bara om det hjälper, klart jag skriver på om det kan göra någon skillnad. Jag kan inte titta på filmen men vet att jag sett den för några år sen, när jag va yngre. Jag blir bara illamående!! När jag kollade på den som yngre var det för att inte blunda för det som händer, nu behöver jag inte se den för jag har redan sett tillräckligt genom åren.
Det är för mycket som händer i världen...

Syrran skickade ett klipp för ett tag sen som hette "Om slaktertihusen hade glasväggar skulle hela världen vara vegetarianer"...hemskt det med, hon skickade vidare klippet till alla sina vänner för att kanske få någon att tänka mer, kanske inte gör någon större skillnad men något kan ju hända, om inte annat i någons huvud. Sen var det på tv om fåglar som plockas levande, en annan gång om sönderavlade hundar-schäfern med sin räkstjärt, boxern med sitt stora huvud, plattnosarna med sina andningsproblem, Basset'en med sin långa kropp och hängiga hud...osv osv...

Vet inte varför jag skriver 0m allt detta men jag bara kom att tänka på det när jag fick mailet...och blev väl mest att man pluddra på bara..
Vad gör man? Vad kan man göra? Jag vet inte så mycket...

Jag gillar ju att lägga ut bilder som ni kanske märkt men jag hittade ingen passande till det här inlägget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar