tisdag 28 april 2009

Plantering, träning...



Huset blev det inget med, Jocke o Sara tycker det va för långt ut i skogen..*suck*

Började med plantering i skolan idag, med hacka...så mycket svårare än med rör. Man kunde välja men eftersom jag aldrig har kört med hacka förr känns det bra att träna på. Inte allt för många plantor kom i jorden.
Hade elevsamtal på rasten med Mats, vet inte om vi pratade klart kom en massa saker mellan hela tiden, men men...längesen man hade såna samtal, hehe*

Gick ut med Iza när jag kom hem som jag alltid gör, men vi brukar inte power-walka vilket vi gjorde, joggade en bit med. Fan, jag vill hitta motivation att sluta röka, men jag vet inte vad det kan va,,,några tips? Den biten med att det är farligt o så,,hade man "brytt" sig om det hade man aldrig börjat. Avslutade rundan med att gå till mamma en sväng.

Har tränat lite med Flizan, korv o klicker, eller först utan klickern. Hon är den smartaste hunden jag har träffat tror jag, så lättlärd och så bra minne...vi började en övning för kanske 1-2 veckor sen och det första hon gjorde va att börja med det, backa sittades, slänga bak rumpan ett snäpp. Kanske inte så nyttigt att kunna men kul ändå. Sen tänkte jag att jag ska lära henne backa på kommando men ståendes, och det va lite klurigt i början och klickern åkte fram så man belönar i precis rätt ögonblick.
När jag står med klickern och väntar på att hon ska hitta på nåt själv så sätter hon sig-lägger sig-hoppar(stegrar)-ger tassen-vinkar-bugar-"viskar" (skäller utan ljud)- allt i en rasande fart för det är ju så kul o jobba, och nån av konsterna kan ju löna sig. Min "lilla" skrutta..

Nu ska jag hoppa in i duschen, känns som det behövs efter en dag på ett hygge i solen och lite rörelse..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar