tisdag 7 april 2009

Motala-Nykyrka 1,3 mil bilväg, längre skogsvägen

Vi startade klockan 16.20 hemifrån mig.

Här är första bilden som är tagen nere i Varamon, här kom jag på att jag måste ju dokumentera vägen.



Marie och Chicco, vårat färdsällskap, det är hem till hennes kille i Nykyrka vi ska



En bild tagen mot solen, syns inte så bra, men lite häftigt ändå.




Och en tagen direkt efter som är i annan riktning



Iza's tassavtryck i stranden, ett par med en unge satt o garva åt oss när vi fota i sanden, hehhe!



Bromma, Det första som kommer efter Varamon.



Inte säker men tror vi fortsatte på Blåvingevägen



Möte med en tjej med en stor Bernen Sennen, hade också en halti, grimma som Iza har, för er som inte vet vad det är.



Ett häftigt hus i Bromma



Bromma fritidsområde, hästar förbjudet, hitta massor spår av häst




En mysig träbro, med jättefint vatten som missvisas i kameran såklart.



Fina vattnet...



NYRK, Nykyrka Ridklubb, står en häst där nånstans.



In på mysiga stigar



Lite Kirunakänsla med alla tallar och backar eller va man säger. Eller som det såg ut lite i stugan vi hade i Poikkijärvi, Iza tittar så fint i kameran utan att jag sagt nåt.



Tallplantering och jag hittade stickvägar, Sydved som fixar med det...



Här var ju häftigt, undrar hur många år den legat där och hur litet/stort trädet var när någon la däcket runt



Här hitta skogsnörden jag en skitstor gran, som jag tvinga Marie ta kort på mig med. här kan vi snacka grenar över 6 cm vilket betyder att denna gran, hur fin för övrigt den en var skulle inte kunna bli klass 1 timmer,,,hehhe. Va iof en



Iza med min bamsegran



Mer kort på min gran med stora grova grenar.



Iza börjar bli trött, och får stolleryck och bara rejsar gärnet..runt, runt, runt. Chicco gör ett tappert försök att hinna med.



Äntligen framme, en bit kvar, måste igenom hela skiten med.



Affären som stänger precis när vi kommer fram, skulle fota mer på vägen genom by'n men telefonen la av...



Äntligen framme vi den så kallade sockerbiten. Här är klockan ca 19.30, så 3 timmar och 10 minuter.



Nykyrka bussen idag, dom skötte sig som änglar. Iza som åkt buss en gång tidigare betedde sig som det är vardasmat *stolt*...åksjuk blev hon inte heller=)


Stadsbussen, packade som två sillar framför våra säten, snacka *coola* vovvar!!



På parkeringen utanför mig



Min dörr, slut på detta äventyr


"Med reservation för eventuella stavfel, kanske ändrar om jag ser dem, orkar inte kolla nu och ska vara lite social med sällskapet!"







1 kommentar:

  1. Det var duktigt gjort och roligt för hundarna och vad häftigt hus ni såg.

    SvaraRadera