söndag 2 augusti 2009

Stort grattis Dani

Stort grattis Dani på 20 års dagen!!!
Förlåt att jag inte ringt men jag har inte vart hemma o kommer inte vara det något mer idag heller.

Förövrigt har jag inte vart hemma mer än snabbisar då o då. Har grejat hit o dit, mest vart hos Nemi. Idag har jag målat en svart fondvägg på en toalett ätit taccos, sågat en skiva m.m.

Va o hälsa på momoster (mormors syster) igår, träffa mammas kusiner o ett av deras barn. Käka kållåda, drack en massa kaffe, käka prinsesstårta o hallontårta-favorittårtorna o beslutsångest. Men det ordnade sig-en bit av varje med andra ord. Fattade inte mycket för det va finska hela tiden, men deet gör inte så mycket jag är van o jag försöker lyssna efter jag känner igen, eller memorera dem för att kolla på datorn eller fråga i bilen på vägen hem när det inte kacklas som hönsgården längre. '

I morrn blir det att köra säng o panta burkar osv, full rulle, men det kan va skönt det med. Iza är fortfarande på "semester" så jag passar på göra saker jag vill o kan göra. Jag vet så väl att hon är hellre där o lever i paradiset varje dag än ränner runt med mig eller tråkar i min sketna etta, så jag kan med gott samvete njuta jag med, och jag njuter av att jag vet att hon gör det med. Det har vart mitt sommarparadis i många år med, men i år blir det nog inget med det tyvärr. Känns konstigt men man kan ju inte få allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar