söndag 16 augusti 2009

My day yester- and today

Ännu en helt underbar dag igår med svampplockning och ännu roligare med "familjen falköga"!!! Blev en massa blåbär och lingon med, underbart! Finns det något bättre än att strosa i skogen och bara leta, trassla o ta sig fram? Slippa bry sig om hur man ser ut, dra på stövlarna o de stora kläderna, sätta upp håret som man aldrig annars gör. Åka på de små skogsvägarna o bara se sig omkring, stanna leta och åka till nästa. På slutet kom regnet, men det gjorde allt annat än nånting, inte ett skvatt med andra ord.

Väl hemma gick jag till mormor o satte mig o rensa, först min kantarellpåse, sen den jag fick av Ronny-som jag tackar så mycket för!- sen lingonen och blåbären, och jag hade fått med mig ett hallon hem som jag gav till mormor, mm så goda=) Halv tolv va jag klar, mormor tjata "ta det i morrn" men va skönt det var att vakna i morse o allt va färdigt!! Hitta en liten liten fästing på armen som inte gick o ta med fästingplockar'n så naglarna fick det bli, borta är den iaf. Är uppe i antalet åtta nu.

Och till den tråkiga delen, skolan börjar i morrn o jag vill inte vill inte vill inte. Är så trött på plugga nu, jag vill ha ett jobb som man lämnar där när man går hem, ett jobb där man gör något och faktiskt får ut nåt av livet, fysisk stimulans. Psykisk stimulans får man varje dag när man slår upp ögonen, både med allt man har med sig själv och det som händer runt omkring. Och den sortens stimuli är inte så svår att skaffa sig heller om man kände att det skulle behövas. För ett tag framöver blir det inte så. Men som M alltid brukade säga "Det är bara att gilla läget"

Nu när jag har berättat lite om allt o inget ska jag hoppa på disken o se vem av oss som vinner...

Heippa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar