torsdag 20 augusti 2009

Skuulan o skuugen



Rätt lugn dag i skolan, bara vandrat omkring o kollat på kolbottnar, lingropar, varggropar, tjärdalar, stenrös, gravar, fornåkrar, husgrund, vägar och en massa annat...som jag inte kommer på just nu. Kursen heter Kultur och naturmiljövård tror jag det va, och sköter jag mina kort rätt så får jag ett grönt kort, som visar för arbetsgivare att jag kan sånt om kulturminnen och fornminnen o lagar o hej faderullan. Så lär vi oss om biotoper, rödlistade arter, hänsynsytor..och en massa annat.

Hitta två kantareller i skogen som jag tog, tänkte jag kanske hittar fler. Men det gjorde jag inte.

Fast jag åkte från skolan direkt hem, alltså inte svängen till Linköping så kändes det så jäkla långt, tar ju 20 min in till Lkpg, borde ta ungefär samma ut men då går ju bussen ända hem med iof.

Har käkat, mamma ska komma hit o hjälpa mig med en sak sen har hon lovat,,,eller jag fick henne o lova. Men jag vet inte om det gills. Sen finns det ju såklart en massa annat som måste och ska göras....hm!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar