fredag 14 augusti 2009

Waterworld

En riktigt lyckad dag med familjen har det vart. Eller ja, vi fyra tjejer iaf.

Jag gick en timme med Iza, sen drog jag till mamma. Vi packade ihop våra grejer drog ner till tegelviken. Pumpade båtarna o hoppa i. Gummibåtarna=) Madde o jag i en, Malin o mamma i den andra. Vi skulle ha åkt från varamon men kom på att vi kan ju ta oss till hamnen o från tegelviken blir det närmre. Parkerade båtarna vid en brygga, köpte fyra mjukglass o alla med saltlakrits strössel på. Min höll på rinna ur nävarna på mig, kände mig som en tvååring, men det va inte mitt fel att den smälte. Sen paddla vi hem igen, vågorna va ganska starka vid hamnen men antingen vande man sig eller så var de svagare ju närmre hem vi kom.

Madde o jag hade ett litet försprång men mamma o Malin kom först i hamn, mamma rodde som en idiot, Malin blev dyngsur. På vägen ur båten ramla mamma i vattnet så fick vi skratta en sista gång innan torra land, hahha* Man såg tydligt vem som åkt med vem, två torrisar o två blötisar=)

Nu blir det till mamma idag igen o kolla film! Heippa!

1 kommentar: