tisdag 16 februari 2010

Morgonstund har snö i mun





Vart vaken i 20 minuter ungefär, är ganska trött men jag är glad att jag inte sover bort hela dagen. Känns skönt att vakna "tidigt" o kunna strosa runt o vakna till innan fisen ska ut<---(Tycker inte hon ser ut att ha så bråttom iaf). Va på möte igår, kul som vanligt, kanske inte men det behövs väl.

Idag blir det badmintonträning igen, jag hade tänkt ta en slappar dag, eller iaf en stanna hemma, kanske greja, men det blev inte så. Men ska säga att det gör inget heller för att spela är alltid kul, göra något annat, röra på fläsket..






Gick en 1,5 timmes med Malin igår, ovanligt, så det va kul, vi prata hål i huvet på varandra hela vägen, stötte på hundar överallt och det blev som så många gånger förut Väster-ok-brunnsviksallén-ekön-maxi-varamon-hem. Tror Iza blev lite trött den här gången, för hon börja skutta runt med sina snöklumpar, nästan tacklade Malin, Malin skulle flytta sig när Iza kom i så mycket full kareta man kan med koppel o skulle tillbaka till vänster sidan som hon skulle gå på så det blev en konstig fint av nåt slag, hon tror säkert hon är en hockeyhund med sina snöpuckar, sen innan övergångsstället klättrade hon upp på toppen av en stor stor snöhög o kollade ut över sitt Izarike med alla sina undersåtar. Hon bara stod, i en evighet (kändes som) och bara tittade. Jag sa till Malin att jag vet nog hur jag ska få ner henne, o lite rätt fick jag, hon kom ner lite med framkroppen (för o tugga på ännu en snöklump). Knepet jag använde var att plocka fram kameran, då brukar de flesta sluta med vad de gör. O hon bytte från sin ståtliga pose till de här. Fasiken va mörka de blev men ändå.

Jaja, kanske kanske kanske att jag orkar skriva sen,,,efter träningen. Läser igenom nu, o nu har jag ju vart vaken en timme...aja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar