söndag 14 februari 2010

hundar o badminton


Vaknade skapligt, så det blev några får morgonbestyr o sen ut med Iza. Blev nästan en timme. Sen sparka jag igång datorn, dammsög, skura lite, fixa frukost, snacka med lillebror. Lite seg idag med,igår var det riktigt segt. Två timmar spela badminton, två kortare vattenpauser blev det nog med. Det blev en massa flams o skratt och jag lyckades fälla mig själv bakom min medspelare, skratta en bra stund efter det. Men det är tur jag har så nära till marken så jag slår mig väääldigt sällan. Så det blir oftast en massa skratt bara.

I fredags blev det en promenad med Linda o Iza fick träffa Tessas syster Petite, jag var lite nervös inför hur Iza skulle fungera med henne. Men det var helt onödigt, det gick jättebra. Vi gick en lång sväng och tog Varamonvägen hem. Släppte dem lösa. Gick jättebra mellan hundarna o Linda fick några kort knäppta. Men Iza har plockat upp en dumhet från Meg sen i torsdags, hon skällde hela hela tiden på Petite när de lekte, något som jag blev irriterad på men kanske mest stressad. Jag gillar inte när hundar skäller hela hela tiden.

Har inte den blekaste om vad som händer idag men nåt är det väl...=)

4 kommentarer:

  1. Så där ja! Synd att batteierna tog slut, hade velat fått någon bild på Iza när hon snodde min vante. Nästa gång tar jag med mig två extra uppsättningar batterier för säkerhets skull.
    / Linda.

    SvaraRadera
  2. Förresten så ser jag nu att Petite har raggen rest på ryggen på så gott som varenda bild.

    Vad kul det låter med badminton! Jag börjar ju på dans idag, ska bli spännande och se om man kan lära sig eller ej!
    /Linda.

    SvaraRadera
  3. Ja verkligen, det hade vart kul med fler bilder, men jag skämdes ju lite när hon snodde vanten, hahha. Sån tur att det var din vante o inte någon annan som kanske hade blivit sur. Det är jättekul o börjat spela badminton. Allt har vart så fokuserat på hundar de senaste åren så det är kul o göra något annat utöver det med.

    Jag tror säkert det kan bli lärorikt och kul, o jag hoppas du tycker det är kul så har du också något nytt att göra och lära.

    Jag tror Petite blev lite nervös över Izas skällande med, så jag ser det inte som något konstigt om hon behövde rugga upp sig lite=) Hoppas verkligen Iza inte fortsätter skälla bara!

    SvaraRadera
  4. låter som en härlig dag :) //mogge

    SvaraRadera