torsdag 18 februari 2010

Ännu en inte helt tom dag


Va ute min första sväng med Sara o Melvin. Blev sen lite tight med tid o fick cykla som en idiot till stan för jag skulle på möte. Innan det tappa jag hemnyckeln, inte för första gången och säkerligen inte den sista heller. Fan jag blir galen, ska jag behöva limma fast nyckelhelvetet i bh:n med kedja 30 varv runt kroppen plus...aja, skitsamma. Det roliga är ju att sist jag tappade den, snöade det också som fan, förra året eller nåt, kommer ihåg att bovärden plogade den dan. Sen fick jag tillbaka den när snön smälte. Blir väl samma nu om jag inte "tappa den ordentligt" den här gången, men det är bara det som fattas, lite till så kanske jag blir dum i huvet på riktigt, som det verkar som någon av de högre instanserna verkar vilja elelr vad det heter, men så lätt faller jag inte. Hade tur iaf, mamma kom precis i rätt stund o hon har extranyckel, måste lämna en till henne igen, slutar snart med att jag inte kommer in. Hur som haver barnen kär, bäbä vita lamm o fan o hans moster osv...kom till mötet och det va jättebra, o jag kände mig väl till mods o på bra humör när jag gick därifrån. En smula starkare en när jag gick dit. Hem o käka o kissa flisan o fb o lite sånt.

Sen iväg till nästa, första dejten med jobbcoachen, eller karriärcoach tycker han låter bättre, som jag bävat för lite, men det var helt i önödan, positiv man med mycket erfarenheter o idéer, tror han kan vara till mycket hjälp. Blev två timmar där, hem o ut med Flisan igen, 1 timme o 15 minuter, konstigt nog, den rundan brukar ta 1,5 när det inte är snö, o vi tog lite andra vägar o trampa snö, men men. Iza är nöjd. Hon reste sig inte ens för o följa med när jag skulle till mamma o hämta smör. Lagade käk, kyckling, ris o bearnaise sås. Mätt i magen o nu sitter jag o slöar som jag blivit ännu bättre på den senaste tiden. Men jag har inte slöat hela dan iaf...

Håller med Sara om att vädret är asmysigt nu, med en massa snö och de har inte hunnit ploga. Just the way I want it! Synd på nyckeln bara, men ska det jävlas så ska det, jag ska ha snö ett tag till iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar