torsdag 8 april 2010

I wonder....

Tror sällan jag vart så konfunderad över så många människors beteende som jag är nu. Jag är ganska bra på känns av folk, men det blir lite man känner en spänning, men nån jäkla tankeläsare är man ju inte. Du t.ex, varför från allra första början, så ska jag hålla tonen? och du,,,vad har du kommit fram till nu då? o du, vad har jag gjort för att du ska vara sån? o du, si eller så? ja hinner inte med i svängarna, o du, hur kan man bara ibland glömma hjärnan hemma?...kvinnor är från Venus och män är från Mars,,,o jag då...Pluto kanske, liten och avlägsen och inte ens en planet.

Vad tjänar det till att fundera, mer än att man blir snäppet lite mer pucko i skallen o en dag närmare mot nervsammanbrottet. Är det värt att gå o vänta på förändring, varför kan jag inte få nåt att dra i så jag för mig mot förändring, går i cirklar hela tiden. Nåt måste hända, kom till skott eller dra vidare.

Mitt i allt detta måste jag få säga att jag idag fick den fina möjligheten att prata i kull en kommungubbe som kom gående i skogen med sina finskor o gråa kavaj o finbyxor och papper i en mapp under armen, en karta över området tror jag också han hade. Hans dotter bor i ett hus i stort sett precis bakom där vi nu hugger. Han pratade om att spara träd på vallen för att minska avgaser, däckpartiklar, asfalts...blahablaha. Men då sa jag ett o annat som jag har lärt mig om skog, det här med självgallring, om inte vi gör det så gör skogen det själv, om träd som dör för de står för tätt, o alla träden strävar uppåt mot ljuset, kronorna skjuter uppåt o det blir ändå inget skydd mot ljud o avgaser o allt bakom vallen...o klart det blir tomt här ett tag o det är ca si o så många meter mellan träden på vallen, men om något/några år kommer det upp nytt som skyddar bättre mot allt på andra sidan vallen. Ja jag sa inte allt i en ramsa men vi prata lite o sen sa han "ja som du sa, du har nog rätt, sen när det kommer blir det bättre" "o bråten här måste ju såklart bort, jag ska säga till barnbarnen det när de kommer hem" *tihi* det va en liten höjdpunkt på dagen.

Nu börjar ögonen hänga på mig, Iza har vart ute sin sista gång. Tack för idag Erik o Jonna, gott med pizza...mmmm'm! O kul att ni kom o bra att en del av kläderna passa så blir jag av med lite av mitt lager=)

God natt sov gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar