onsdag 7 april 2010

I morse blev det att gå över hela beståndet som ska planeras för att sen gallras ur, tror ärligt talat jag är den första att gå över hela för att få en blick av hur det ser ut. På sina ställen är det drivnings tekniskt en dröm o på andra ställen mer eller mindre omöjligt. Men det får chiiifen gå ut o kolla! Det är så svårt för mig att veta hur det är tänkt att se ut sen, han sa att vi inte ska gå så hårt fram, men så kan det va 4 meter mellan träden, bra mycket mer än det är nu, så jag skulle kalla det ganska hårt. Inte för hårt, men ändå hårt. Sen i aspdungar, ska det gallras som vanligt eller ska det bara va nån enstaka kvar. Så svårt, o inga bra svar får man, "lagom", ja vad är det i tätortsnära skogsbruk där man inte kör efter gallringsmallar, mätningar, ståndortsindex, dominerande trädslag osv. Man kör efter ögat, att det ska se bra ut. Ja och det kan se bra ut på en massa olika vis....hmmmmm...

Jaja nu på eftermiddan fick jag såga, skitkul tänkte jag först, men det är lite riskabelt, ett för långt träd åt fel håll o någon stackares häck ryker, eller kanske huset till o med,,,det vill jag ju inte.

Valt tapeter till nya lägeheten har jag gjort med, kommer bli sååå nice!

Vart ute med Iza så hon är nöjd, nu ska jag byta om o dra iväg på badminton med Malin. Ska åka roller blades dit, bra för skinkorna ;0) Kommer va heeeelt död i morrn. Men det är då det.

Tack o hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar