söndag 29 mars 2009

Sunnuntai

Jahapp, så var det söndag igen. Är uppe tidigt för jag somna tidigt, hela lördagen förstörd...hm!

Vakna 5.30, gick ut med Iza direkt, var väl ute en halvtimme ungefär.
Spelar ingen roll när på dygnet man går ut nog fan gör andra också det.
Kom en kvinna med sina två små tibbar (Tibetansk Spaniel) som jag har pratat med en gång förut för längesen, jättetrevlig va hon då, sen nu går hon med näsan i vädret när man går förbi henne. Så jag kunde såklart inte låta bli att va lite skadeglad när vi kom och hon hade inte sett oss, hundarna såg oss först och rusa ut i kopplet och så hon höll på trilla omkull. Men det gick ju bra...

Kom längre bort mot Marieberg, och vet inte om det va jag eller Iza som såg den först...ett rådjur på väster, såg så ynklig och vilsen ut, gick försiktigt ut på asfalten och det såg nästan ut som att den hade ont i klövarna när den gick, efter den kommer en till lika försiktigt, Iza bara stod som en staty, knäpptyst och undra "va är det för nåt". Jag hörde bilar längre bort men såg inga och hoppades på att ingen kommer nu. Efter den kom ännu en, så tre stycken var de nu. Jag tog fram mobilen för att ta kort, men det är svårt att få bra bild när de va så långt bort. Jag ville inte gå däråt för nu va Iza så duktig som va tyst och inte flippade ur som hon gör med katter, så vi vände och tog en annan väg. På nästa väg hitta vi en halv snögubbe, bara den största bollen kvar. Iza som har vart rädd för snögubbar ända sen hon va liten och fick se en första gången gick över på andra sidan för att ta skydd bakom mig, så hörde jag ett lågt morrande från långt ner i halsen, sen när vi va nästan förbi den gick hon fram och undersökte, och som vanligt gick vi därifrån med Iza som viftar på svansen en två gånger för att hon våga och den inte va farlig, men nästa gång kommer det va samma sak igen...

2 kommentarer:

  1. Kul att du såg rådjur. Varför kommenterar du aldrig på min sida, snyft....???

    SvaraRadera
  2. jo idag gjorde jag, har inte tänkt på det innan...

    SvaraRadera