måndag 16 mars 2009

Bussen

Hann med en tidigare buss idag från skolan. Va ingen ledig rad med platser så jag satte mig brevid en tjej precis bakom "dragspelet".
Såg att på raden brevid satt en rätt snygg kille. När jag satt mig så jag i periferin hur han tittade på mig hela tiden, tittade snabbt och vände bort blicken igen. Där sitter jag i mina gröna byxor med kådafläckar på, min gröna jacka, trassligt hår och lite suddigt smink som det kan bli senare på dagen, bara för jag hade så bråttom o hinna med bussen, och så sitter en snygging o glor på mig, just när man ser ut som en påse skit.

Det va ju lite godis för ögat så jag ville ju se lite mer hur han såg ut, för jag hade ju bara sett honom snabbt. Men så fort jag sneglade dit tittade han på mig igen, så fort bort med blicken igen. Kändes ju dumt så jag fick sitta och bita mig i läppen för att inte börja flina, precis som det inte var pinsamt redan.
Tänkte hoppas han inte ska till Motala, sitta där hela vägen och känna sig dum. Tjejen jag satt brevid plingade ganska snart och slulle av, jag fick vända bena åt hans håll så hon kom förbi, (fanns tillräckligt med plats för att inte behöva hoppa bort) då titta han såklart extra på mig.

Tyckte det var lite konstigt, han verkade lite nervös på nåt sätt men så tänkte jag att det stämmer inte, för han såg ut som en sån kille som har allt självförtroende i världen och är medveten om att han är snygg, så han betedde sig konstigt, eller han passade inte in i min förutfattade mening om honom rättare sagt. Jag försökte glo ut genom fönstret så mycket som möjligt efter hon hade hoppat av och rätt vad det var stannade bussen och jag såg bara honom snabbt som attan hoppa av bussen och så var det med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar