söndag 29 mars 2009

Mina blommor

Jag har på tok för mycket blommor, märks speciellt när det är dags för storstädning och blommorna ska in i duschen som idag, eller när det är dags för omplantering, eller värsta av allt flytt!

I första omgången dusch i karet finns:
3 Purpurblad
1 Yuccapalm
1 Garderobsblomma
1 Benjaminfikus
1 Natshafikus
1Fredslilja
1 Ampellilja
1 Elefantöra
1 Silverblad
1 Novemberkaktus
1 Lyckoklöver
1 Gullranka
1 AloeVera liknande växt

I den andra duschomgången finns:
1 Garderobsblomma
1 Novemberkakus
1 Lyckoklöver
1 Gullranka
1 Apelsinblomma, självsådd
2 Aloe Vera
1 Monstera
2 Dracena
3 Svärmorstunga
1 High Chaparal
2 Skvättiväg
1 Kaktus
1 Palmliknande som jag ej vet namnet
1 Rödbladig med pricka, vet ej namn
1 Parasolpiléa liknande men större

Och viktigast av allt; den vita inspektören
Tredje omgången
1 Prickblad som börjar dra iväg på höjden
1 Ormbunke

På balkongen har jag två små granar men jag misslyckas med att lägga in bild.

Streck under de sista raderna blev det med,,,varför vet jag inte...så bra är jag på datorer.

Nu ska jag kolla påShrooms med Tomas o Chrille
Heippa!!












3 kommentarer:

  1. Haha, "streck under de sista raderna...", Bra Johanna. Det lät roligt.

    SvaraRadera
  2. vadå har jag stavat fel eller vad är det som är roligt??

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera