lördag 28 mars 2009

Farar dag

Kom ju som sagt inte iväg till skolan. Ringde morbror som va nere hos Arne o fixa med bilen, fråga om han kunde kolla i en affär om ett par billiga skor fanns kvar, men han ville inte kolla själv så han hämta mig så åkte vi ihop. Fanns kvar vita i min storlek så dom tog jag. Efter det åkte vi till ÖoB så köpte jag en termos åt honom i något sen födelsedagspresent. Jag själv köpte ett par arbetsbyxor, långkallingar, fönsterputs. Jag hade en känsla av att det var något jag skulle kolla på när jag kom dit men jag kunde inte komma på vad det var. När jag kom hem, kom jag på att det va ett skoställ jag skulle kolla på, typiskt att man alltid glömmer det viktigaste. Var på Östenssons där jag köpte en äppelpaj, lasagne, ägg, mjölk. Systemet där jag köpte åtta öl.

Kom hem till mormor och provade arbetsbyxorna där och konstatera att dom satt lite tight i midjan... som vanligt, jag med mina breda höftskrällen. Men men så är det.

Gick hem och skulle hämta Iza då jag kan konstatera att jag inte har nycklarna på mig, jag har tappat dem någonstans, frågan är bara vart, och jag får verkligen hoppas att det är i någon av affärerna jag vart i för annars ligger jag pyrt till iaf fram till våren så som det har plogats ute idag. Har ringt runt lite men utan resultat. Får se vad som händer. Mamma har som tur en nyckel, hem till henne o hämta den, sen hem igen hämta Iza.
Kollade msn innan jag gick både Nemi och Virre skriver att de inte hittar Nemis nycklar. Men jag har dem ju skrev jag tillbaka, skulle ta dem igår så hon inte tappar dem.
Lite roligt att både hennes och mina va borta samma dag, bara det att jag hade hennes och mina förblir borta en stund eller länge till.

Gick till mamma och fira syrran som fyller år. Fika, öppna presenter, beställde pizza och kollade film..The Eye som var riktigt bra och Meet the spartans som va mindre bra. Kom hem för en stund sen. Det är fredag och rysligt dött på Msn.
Känns som det va längesen man satt hemma på en fredagkväll, och det går väl an om man har nån att prata med men nu har jag inte det. Stackars lilla mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar