torsdag 10 september 2009

Handla och "brainwind"

Nu har jag vart och handlat med Sara, Jens och Lisbeth för en stund sen. Med mig hem fick jag äntligen en 5 liters kanna, som jag har letat!. Hårfärg, schampo, tops, snoddar, 4 skivor, lite mat m.m.
Apoteket har det blivit med.
Första jag gjorde när jag kom hem var att slänga på en skiva, sen vattna blommorna och seeen laga mat...eller värma från igår och koka grönsaker. Och det var så gott, men som mormor brukar säga...allt är gott när man är hungrig. Mmm...foooood=) Och det blev över till Iza med...blev hon glad!! Lyssnat på en skiva redan o jag blir så glad när jag får lite ny musik att lyssna på=)=)=) Det är så det dansar i mig o hjärtat slår lite snabbare av glädjen.




Tro det eller ej men nu har jag tänkt lite igen...


Den dagen man som människa kommer till insikten att det är mänskligt att fela och att man är inte mer än människa och aldrig kommer bli mer än så (om man inte är den som tror på reinkarnation och att man blir något annat än människa då), kommer livet bli så mycket lättare att leva. Den enda som förlorar på att försöka hålla en perfekt mask framför ansiktet, är den som bär den.

Att klara av att göra bort sig och skratta åt sina egna dumheter är något starkt, så länge andra inte blir lidande av det vill säga.
Men även att inse att man gjort ett misstag och antingen kan man göra något åt det eller lära sig något av det för att inte göra om det eller att faktiskt få se att det var inte så farligt ändå. Beroende på typ av misstag.

De flesta gillar människor som bjuder på sig själva och låter det sanna jag komma fram. Det blir så mycket varmare och lättare på något sätt. En människa som är sig själv tar ofta fram den sidan hos andra med. Eller jag har märkt det med mig, det smittar av sig och finns det något bättre än att kunna vara sig själv till fullo?

Det är bara en av alla saker vi människor till skillnad från djuren har svårt med...

Ja bara en tanke jag hade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar