torsdag 28 januari 2010

Wuunderbaar me snöööö

Dagen började som vanligt en aning för sent och det är ju aldrig bra, men så är det. På med kläderna, koppel o det som skall. O ut o vandra, ute va underbart snöväder-samlat på backen och mer på väg från det blå- och de har ännu inte hunnit ploga (y). Det tar längre tid att gå men man får upp flåset lite och så kanske man får en mer natur nära känsla än att traska på alla stela asfaltsvägar, wonderbaar. Tänkte inte gå så långt men ju mer jag gick detso mer...gick jag. Så jag kom på att denna dagens 1,5:a får bli nu. Varamon-Tennishallen-tunneln- Team sportia hallen-Carlsund-Sjukhuset-Vätternskolan-Norra skolan-Zederslundsskolan-Prinsgatan-Mossen förskola-Jet-Jetbacken-agneshögs förskola-Ner för Lidlbacken-Råssnässkolan o hemma igen....hahha fasiken va skolor...Tänkte jag inte ens på förrän nu. Hade det vart plogat hade den här rundan tagit kanske en timme. Vi har ju vart ute mer o plumsat i snön o jag har vart hemma o hämtat kängorna så jag ska slippa så mycket snö i gympadojorna...

Sen har det farmats lite, käkat, hälsat på Jens, Helen, handlat, o lite sånt...

O brev från farbror blå om helgen,..jag sa ju för fan att jag inte sett nåt. O vill nu hon höra my side of the story får väl hon kontakta mig...för att få..jag har inget sett, för det har jag inte...

Måste fota Iza i snön, har ju bara en massa sommarbilder o när det är lite vitt på backen, måste få en bild när hon plogar=P

18 dagar tror jag att jag är uppe i nu (y)

Gu Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar