tisdag 12 januari 2010

Dag 3 utan


Idag är tredje dagen jag inte rökt ett ynka bloss. Jag är så stolt över mig själv, men ibland blir det så jävla svårt. Tanken på ta ett bloss finns inte direkt men just att suget är så starkt, nästan ångestartat eller hur man ska beskriva det. Vet inte vad jag ska hitta på som byter röka't mot något. Morötter brukar ju folk köra på men det går inte, o jag vill inte knapra morötter hela tiden för så gott är det inte. Men men,,,jag kämpar vidare.

kollar på Du är vad du äter. Ja är ju jag men jag istället för o berömma mig själv så har jag bara inte dåligt samvete för att jag röker. Men det är väl bättre än att sitta o må dåligt över att man faktiskt röker...jaja man kan ju inte få allt på en gång.

Lite duktig känner jag mig iaf. Jag ska inte börja röka igen, eller jag hoppas att jag inte kommer göra det. Men jag undrar hur jag vet att jag lyckats, mitt tålamod räcker inte till för att bara vänta. Så länge det händer nåt kan jag ha jordens tålamod, men nu går ju hela grejen ut på att inte röka o att tiden ska gå så det blir längre ifrån det att jag rökte,,,om ni fattar.

Jag längtar tills jag tycker ciggrök luktar illa, då blir det ju lättare.

Jag gillar inte känslan av att jag inte får röka nåt. Men med mig är det allt eller inget som gäller för det mesta. Röker jag en cigg om dagen, känns som jag kunde klara mig men jag vet också att snart sitter jag där o bolmar igen. Och principen att inte röka så räkningen går framåt. Om jag tar ett bloss nu så får jag ju väntar tre dar för att komma lika långt som jag gjort nu och det känns ju för jävla onödigt.

Jag tror inte det är min viljestyrka som hjälper mig att inte röka, det är min stolthet. Jag har sagt till så många att jag har slutat röka o jag är för stolt och för envis för att misslyckas hahha* Men det är ju en sporre...eller nåt=)

Jaja, det här med att sluta röka har ju fått mig o bli ännu mer hyper än vad jag redan är. O det känns ju inte så bra...men när kommer luktsinne, o allt annat "dom" säger ska komma,,,,jag orkar inte vänta...

1 kommentar:

  1. kollade lite fakta och tydligen får man luktsinnet tillbaka efter några veckor,

    Tror fortfarande stenhårt på dig gumman :)
    YOU CAN DO IT!!!

    SvaraRadera