onsdag 20 januari 2010

Inget taskigt morgonhumör men....


..mitt stresshumör är ju nåt jag skulle kunna sälja ganska billigt..Köpa?

Vaknade kl 12...såg att jag hade sovit för länge för det var så ljust i rummet, kom ut fråga Chrille vad är klockan? 12 säger han....=O =O =O =O VaaaaaaFaaan har ingen väckt mig för????? O va fan hände med att gå upp kl 7 eller ja, då Nattis ska till skolan. Jag har tvättstuga idag klockan.... 12.

På med kläderna fort som fan, slänga ner kläderna jag har här, på med kopplet på hunden, snubbla ut i hallen, slänga upp köksdörrn o fråga Sara om hon kan skörda min farmville, ut i hallen innan hon hinner svara typ. En trött nörd kommer ut ur ett annat sovrum, kliar sig i ögonen, river i skallen "tvättdag idag?" Tänker nåt, men svarar inte, slänger på mig skorna, fastnar med koppelhelvetet i toadörren, står o sliter i det, får inte loss det, sparkar det mot kanten så den ska lossna, samtidigt som jag sammanbitet mumlar att "fan jag sliter sönder hela skiten" Får loss den kutar ut utan o säga nåt mer till nån.

Hem o dumpa av hunden, slänga ihop tvätten o ner o få in första maskinen innan tiden hinner springa iväg mer, upp o ner till tvättstugan, hem o diska o greja mellanåt, käka frukost vid 3, hem o hänga skiten för jag orkar inte hänga det först i tvättstugan för det torkar aldrig, sen hänga det hemma igen. Så skiten hänger nu hemma.

Vid tvättidens slut var jag väl på skapligt humör, städa stugan packa ihop o allt som skall. Hem packa ihop lite grejer dra mot Sara lämna av en grej till mormor, men det är morbror som öppnar o drygar för kattskrället är där blablabla. Ja jag vet, sen ska han stänga dörrn o jag flippar o kastar in skiten mormor skulle ha sen gick jag. Japp, f**thumöret på topp igen.

Traskar hemåt till Sara arg som fan, ringer på katten är ute, men jag skulle inte in, bara lämna in mitt skit, sen gå min långsväng med Iza som jag inte hann i morse...kanske det med som tar ner humöret? Iom att jag vart så duktig o tagit den på morgonen. Träffa Jens o hans kumpan utanför o dom fick mig på lite bättre humör, så det va ju bra.

Så börja jag gå...kommer en bit, eller ja ner till cykelvägen nedanför loftgångarna så ser jag en kille med en svart hund, jag snabbar på som jag alltid gör men för första gången i mitt liv är det nån idiotjävel som bara ska om, tänkte vända mig om o säga åt honom o ge fan i o trycka oss i arslet!!! Men det kom en mindre väg jag kunde svänga in på åt låta fanskapet komma förbi. Japp han gick förbi, o svängde av inte mycket längre bort...GAAAAAH! O han som bara skulle förbi.

Jaja, fortsatte ner mot Råssnäs, svängde åt höger mot korpen, ner till Pariserviken, fortsatte rakt fram där o plumsa i snön runt Bofors o fick faktiskt Iza o hålla sig bakom -KORS i taket- upp på cykelvägen o ner till Mariebergsudden rundan, knalla den o sen vidare till hundbadet i Varamon...halv 8 va jag väl hemma hos Sara igen så ganska på pricken 1,5 timme.

Hade kunnat knalla mer, ta Furulid-OK o hem men det kan jag göra i morrn eller nåt. Har ju vart borta hela dan o Iza är säkert nöjd med sin 1,5:a...

Satte på datorn det första när jag kom in, ja efter jag bytt till torra byxor, Sara va snäll o torka Flizan, sen blev det goda mackor, varm o'boy. O för inte så lång stund sen fick jag smaka en av hennes specialare...den va inte bra, för kilona-glass med stekta bananer-, det va gott, man satt verkligen o smaka o njöt av bananerna, o ibland var dom lite krispiga...mmm. Bättre än ostbågar! O som Sara sa ja då är det ett bra betyg!

Får bara hoppas större delen av morgondagen har bättre humör att bjuda på! Bara jag kommer ut o går blir det nog bra...

Förresten har jag inte rökt på 11 dagar nu, det är rätt skillat om jag får säga det själv...=)

SeeYa!

4 kommentarer:

  1. Haha fan vad skön du är... Ser bilderna i huvudet när man läser texten..
    Kram

    SvaraRadera
  2. bra jobbat med rökandet :) // mogge

    SvaraRadera
  3. Michelle: Haha, tycker du det=)
    Det är ju bra, då lyckades jag beskriva någolunda iaf=)

    Mogge: Tackar

    Wonderbaar med kommentarer, så glad jag blir!

    SvaraRadera
  4. Haha jag har inte tagit mig tid att läsa några inlägg förens nu, men fan jag verkligen känner stressen när jag läser det gör fan så man läser fortare så man själv känner sig stressad fan haha. Men kom igen mer inlägg vill ha mer att läsa ;)

    SvaraRadera