lördag 17 mars 2012

Lördag morgon


Sovmorgon var det ja, men ser att jag i allafall fått sova lite längre än de som har barn och/eller katt haha. 7.30, inte så illa ändå...

Iza kom inskrikandes att nu var det akut. Så på med kläderna o ut. Stackarna har diarré. Men det börjar vända nu. Sönderkokt morot o fil, o jätte lite pärlor, min snorkfröken är en sån som spyr om hon blir tom i magen, så nån fasta var det inte tal om. Igår fick jag springa ut vid 4-5 på morgonen. Så jag ska väl va glad antar jag.

Igår när jag skulle åka hem från grisarna hörde jag att det var livat hos fåren, tänkte så brukar det inte låta när ingen är där, då är det livat o de vill ha spannmål o snaska på, ialalfall var det bara jag där just då, de andra var iväg på lunch, sprang runt hörnet o runt gödselstacken o ser en lammunge springa fram och tillbaka, skriker förtvivlat o vill in till mamma o de andra. Den hade hoppat upp på foderbordet o på nåt sätt fått upp skjutdörren o hamnat ute men att dörren åkt igen. Stackarn, tur jag hörde han, så han fick komma in snabbt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar