måndag 8 november 2010

Fixing and doning...

Nu jäklar händer det grejer! Frugan o jag fixar i Nattis rum, bar in sängen igår som stått i vardagsrummet för hon har sovit på soffan förut för hon av någon anledning inte vill sova i rummet, men nu har vi gjort det fint där inne så hon bad oss faktiskt bära in sängen redan igårkväll för hon ville sova i nya rummet. Jättekul!
Vi har dammsugit, skurat, plockat undan grejer o satt in andra. Fixat en filmhylla, en annan tv-bänk, andra gardiner. Jag lagade persiennen, sydde nya "såna-som-håller-varje-persienngreja-på-plats" Nål, tråd, sax och en klädnypa. Såklart skulle det jävlas, när jag skulle dra upp skiten gick ett snöre av o hela skiten hängde sig som en solfjäder i fönstret, så jag skrek rätt ut, men sydde sen ihop snöret efter jag hade gapat klart.(inte en knut som skulle gjort att den inte går att dra upp) så nu är den som ny, inga snören som samlar sig i ett ormbo, o den går dra upp hela vägen, så dutti jag är!!

Prototyp-kärring in i benmärgen. Sen lagade jag handtaget på balkongdörren som suttit löst en längre tid, nu funkar den prima men jag skulle gissa att det inte håller så länge, men jag har funderat på hur jag ska lösa det nästa gång, så det tar vi då.
Idag är det toan som gäller, skrapat bort -som tur var- ytligt svartmögel bakom en list, slet loss plastlisten slipat bakom, så jag får jämna kanter och spacklat en del, slipat trälisten så den är fräsch igen. Nu fattas den vita färgen som är i husvagnen, och en klickskrapa. Jag har slarvat bort min.

Sen på allt detta är det det vanliga med, hunden som tycks barra året runt o disk o annat sånt.

Stannade hemma från praktiken idag. Typiskt mig då jag absolut borde gå. Vi får en ny chef idag, en skogsmästare från skamminge...eller skänninge hette det ja *fniss*

Jajja, en rök på det, inget kaffe för det är slut, sen på't igen!

Hej svejs.

1 kommentar:

  1. Du har ju blivit som mig Johanna. En riktig prototypkärring. Kul att du är så duktig:)

    SvaraRadera